ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ: «ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ ΕΟΡΤΗ»!  (Αντ’ αυτού «εορτάζουν» το θάνατο του Χριστού!)

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 10η Απριλίου 2023

 

ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ: «ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ ΕΟΡΤΗ»!  

(Αντ’ αυτού «εορτάζουν» το θάνατο του Χριστού!)

 

Με την χάρη του Αγίου Tριαδικού Θεού οδεύουμε προς το άγιο Πάσχα, να βιώσουμε και να προσκυνήσουμε τα Άχραντα Πάθη του Λυτρωτή μας Χριστού και να εορτάσουμε το μέγα και κοσμοσωτήριο γεγονός της Ανατάσεώς Του. Το απολυτρωτικό Πάθος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και η εκ νεκρών Έγερσή Του αποτελεί το θριαμβευτικό πέρας του επί γης έργου Του, για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους και ολοκλήρου της κτιστής δημιουργίας. Με τον εκούσιο θάνατό Του κατάργησε το δικό μας θάνατο και με την ένδοξη ανάστασή Του συνανέστησε «παγγενή τον Αδάμ», δηλαδή ολόκληρο το ανθρώπινο γένος. Ο απόστολος Παύλος διακήρυξε πανηγυρικά πως, «Νυνί δε Χριστός εγήγερται εκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο. επειδή γαρ δι  ἀνθρώπου ο θάνατος, και δι  ἀνθρώπου ανάστασις νεκρών. ώσπερ γαρ εν τω  Αδὰμ πάντες αποθνήσκουσιν, ούτω και εν τω Χριστώ πάντες ζωοποιηθήσονται» (Α΄Κορ.15,20-22). Γι’ αυτό πανηγυρίζουμε, με άρρητη ευφροσύνη, η οποία μας πλημμυρίζει ως τα μύχια της ψυχής μας,  την εορτή των εορτών, ψάλλοντες, μαζί με τον θεσπέσιο υμνογράφο του Πάσχα: «θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν Άδου την καθαίρεσιν»!

Αλλά δυστυχώς υπάρχει και η κακοδοξία, το ολέθριο αυτό έργο του διαβόλου, η οποία διαστρεβλώνει (και) το αληθινό και σωτήριο νόημα της μεγάλης εορτής. Οι σύγχρονες αυτές διαστρεβλώσεις έχουν τη ρίζα τους στον σχολαστικισμό του αιρετικού Δυτικού Χριστιανισμού, ο οποίος διέστρεψε τον γνήσιο σωτηριολογικό χαρακτήρα της σταυρικής θυσίας του Χριστού. Από υπέρτατη εκδήλωση της θείας αγάπης, της προσέδωσε  δικανικό χαρακτήρα, με την βλάσφημη δοξασία «Περί Ικανοποιήσεως της Θείας Δικαιοσύνης». Τα αποτελέσματα αυτής της δογματικής εκτροπής υπήρξαν ολέθρια για τον δυτικό κόσμο, (λογικοκρατία, σχετικοκρατία, αντικληρικαλισμός, αγνωστικισμός, αθεΐα, μηδενισμός, θρησκευτική αδιαφορία, παλινόρθωση παγανισμού, αποκρυφισμός, κλπ).

Στην παρούσα ανακοίνωσή μας θα αναφερθούμε σε μια σοβαρή παρεκτροπή της «Εταιρείας Σκοπιά», της οργάνωσης των Μαρτύρων του Ιεχωβά, η οποία ανήκει, ως γνωστόν, στον ακραίο προτεσταντικό χώρο. Μεταξύ των άλλων διέστρεψε, με απίστευτα βλάσφημο τρόπο και τον σωτηριολογικό χαρακτήρα της σταυρικής θυσίας του Χριστού και την περί της Αναστάσεώς Του πίστη, προκειμένου να στηρίξει τις κακοδοξίες της περί του Θεού και του ανθρώπου.

Αρνούμενη την θεότητα του Χριστού και την αθανασία της ψυχής, Τον υποβιβάζει σε έναν «ξεχωριστό άνθρωπο» και ανάλογα ορίζει τον σταυρικό Του θάνατο και την ανάστασή Του. Σε αντίθεση με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο, αρνείται να εορτάσει την Ανάστασή Του, χαρακτηρίζοντας τη μεγάλη εορτή του Πάσχα, σατανικής εμπνεύσεως ειδωλολατρική εορτή[1]! Γράφουν: «Η γιορτή του Πάσχα, με τη μορφή που έχει σήμερα, δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή. Ο Ιησούς έδωσε εντολή να τηρούμε την επέτειο του θανάτου του, όχι της ανάστασής του. Εμείς τηρούμε την Ανάμνηση του θανάτου του κάθε χρόνο, την ημέρα που πέθανε… Πιστεύουμε ότι η προέλευση των εθίμων του Πάσχα καθιστά αυτή τη γιορτή απαράδεκτη για τον Θεό, επειδή τα περισσότερα από αυτά τα έθιμα έχουν τις ρίζες τους σε αρχαίες τελετές γονιμότητας. …. (είναι) υιοθέτηση ειδωλολατρικών εθίμων»[2]. Αντί της Αναστάσεως του Χριστού, εορτάζουν, στις 14 του εβραϊκού μήνα Νισάν, μαζί με το εβραϊκό Πάσχα, την εορτή του θανάτου Του! Αρνούνται να εορτάσουν την Ανάσταση του Κυρίου και εορτάζουν το θάνατό Του!

Για μας τους Χριστιανούς, ανάσταση σημαίνει ξαναζωντάνεμα αυτού που πεθαίνει, ήτοι του φθαρτού σώματος, διότι η ψυχή είναι αθάνατη και δεν πεθαίνει. Ως ανάσταση του Κυρίου πιστεύουμε την επιστροφή του πνεύματος του Κυρίου από τον Άδη στο νεκρό σώμα Του, την αναζωογόνησή του, την αφθαρτοποίησή του και τη θριαμβευτική ψυχοσωματική Του έγερση. Αντίθετα για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά θάνατος σημαίνει εκμηδένιση του όλου ανθρώπου, τόσο του φθαρτού σώματος, όσο και της ψυχής, διότι αρνούνται τη θεμελιώδη χριστιανική διδασκαλία της αθανασίας της ψυχής, έχοντας υιοθετήσει την αρχαία κακοδοξία των θνητοψυχιτών. «Το ότι τάχα η ψυχή ζει μετά τον θάνατον, είναι ένα ψέμα που το είπε ο διάβολος»[3]! «Η Γραφή δηλώνει ξεκάθαρα ότι η ψυχή πεθαίνει. (Ιεζεκιήλ 18:4) Γι’ αυτόν τον λόγο, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν γιορτάζουν τις γιορτές που αναφέρονται παρακάτω, οι οποίες προάγουν την πίστη στην αθανασία της ψυχής» γράφουν στην επίσημη ιστοσελίδα τους[4]. Ο νεκρός εκμηδενίζεται ολοσχερώς και το μόνο που απομένει είναι η ενθύμησή του στο νου του Ιεχωβά! Κι’ αυτό, που θεωρούν ως «ανάσταση νεκρών», είναι η δημιουργία νέων ανθρώπων, με νέο σώμα και ψυχή, εντελώς διαφορετική από αυτή που χάθηκε στη γη, στους οποίους ο Ιεχωβά θα βάλει στη μνήμη τους την ενθύμηση του ανθρώπου που εκμηδενίστηκε!

Διαφωτιστικός επ’ αυτού είναι ο π. Β. Γεωργόπουλος, Αν. Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ και ειδικός συνεργάτης της Σ.Ε. επί των αιρέσεων: «Μεταξύ των πολεμίων της σωματικής ανάστασης του Κυρίου, στα νεώτερα χρόνια, συναριθμείται και η αιρετική κίνηση των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Γιορτάζουν κάθε χρόνο, όχι την ανάσταση του Χριστού, αλλά πάντα κατά τους ισχυρισμούς τους, την επέτειο του θανάτου του μεγαλύτερου ανθρώπου που έζησε ποτέ. Είναι σύνηθες το φαινόμενο, η εν λόγω αίρεση να αλλάζει κατά καιρούς τις διάφορες διδασκαλίες της. Στο θέμα όμως της ανάστασης του Θεανθρώπου από την εποχή του Κ Ρώσσελ μέχρι σήμερα, υποστηρίζουν σταθερά την κακοδοξία, ότι ο Ιεχωβά Θεός εξαφάνισε, εκμηδένισε το σώμα του Χριστού, που καταναλώθηκε μέσα στον τάφο και ποτέ δεν αναστήθηκε σωματικά. Τι αναστήθηκε λοιπόν; Ένα πνευματικό ον, απαντούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, που επιστρέφει στους ουρανούς και ξαναγίνεται, σύμφωνα με μία άλλη κακόδοξη δοξασία της κίνησης, ο αρχάγγελος Μιχαήλ, ό, τι ήταν, λέγουν, πριν έλθει στη γη»[5].

Ο Χριστός, κατ’ αυτούς, δεν ήταν Θεός, αλλά κάποιος εξέχων άνθρωπος, τον οποίο υιοθέτησε ο Θεός, «ένας τέλειος άνθρωπος, τίποτε περισσότερο, και τίποτε λιγότερο»[6]. Είχε θνητή φύση και γι’ αυτό πέθανε επάνω στο σταυρό. Ο θάνατός Του δε διέφερε από το θάνατο των υπολοίπων θνητών, δηλαδή εκμηδενίστηκε όπως εκείνοι, υποστηρίζοντας πως μαζί με το σώμα Του και «η ανθρώπινη ψυχή (σ.σ. του Χριστού) πέθανε»[7] και μαζί της ολόκληρη η οντότητά Του εξαφανίστηκε, όπως εξαφανίζονται και εκμηδενίζονται όλοι οι θνητοί μετά το θάνατό τους. Διδάσκουν μάλιστα πως «Ο Θεός προφανώς εξαφάνισε το σώμα του Χριστού ώστε να μην μπορεί να λατρεύεται»[8], αρνούμενοι και την προσκύνησή Του! Θέλοντας δε να δικαιολογήσουν την μη σωματική ανάσταση του Χριστού αναφέρουν πως  «… ο Ιησούς δεν μπορούσε να αποκτήσει ζωή στον ουρανό ως άνθρωπος, επειδή σάρκα και αίμα δεν μπορούν να κληρονομήσουν την ουράνια Βασιλεία του Θεού»[9] !

Ο αρχιμ. π. Θεόφιλος Λεμοντζής Δρ. Θ. έγραψε: «Η εταιρεία Σκοπιά ισχυρίζεται ότι το σώμα του Ιησού Χριστού το “απομάκρυνε” ο Θεός, “κατηναλώθη” επάνω στη γη από τον Παντοδύναμο Θεό. Στη θέση του Χριστού εμφανίστηκε και πάλι ο αρχάγγελος Μιχαήλ, που ανέλαβε πλέον να παραδώσει στον Θεό το αντίτιμο της ζωής κάποιου άλλου, εκείνου που έζησε σαν άνθρωπος στη γη και έπαυσε να υπάρχει. Σύμφωνα με το εγχειρίδιό τους “Μπορείτε να ζείτε για πάντα στον Παράδεισο στη γη”, αναφέρουν ότι ο Χριστός έδωσε το σώμα του για θυσία. Ποτέ δεν θα μπορούσε να το ξαναπάρει πίσω. Ο Θεός εξαφάνισε το σώμα του Ιησού!»[10]! Και πολύ εύστοχα σχολιάζει: «Πώς όμως συμβιβάζονται οι παραπάνω αντιλήψεις περί πνευματικής αναστάσεως του Ιησού με την εικόνα του άδειου τάφου που υπάρχει στο εξώφυλλο της Σκοπιάς του Απριλίου 2001; Ενώ οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς άφησε το σώμα του επάνω στη γη δεν μας δίδουν μία λογική εξήγηση για το πώς συμβιβάζονται η θεωρία τους με τις διηγήσεις των ευαγγελίων που λένε ότι ο Ιησούς μετά την ανάστασή του, εμφανίστηκε στους μαθητές του ( Ιωάν.21:1), οι μυροφόρες γυναίκες έπιασαν τα πόδια του (Ματθ.28:9), ο Θωμάς άγγιξε τις πληγές του (Ιωάν.20:26), έφαγε ψάρι (Ιωάν.21:13) και άρτο (Λουκ.24:30) μαζί με τους μαθητές του»[11].

Ιδού και το «τελετουργικό» του «εορτασμού» του θανάτου του Χριστού: «Την ανάμνηση του θανάτου τη γιορτάζουν κυρίως στις Αίθουσες Βασιλείας ἤ και σε άλλους χώρους π. χ. ξενοδοχεία, μετά τη δύση του ηλίου. Σε κάθε χώρο πού συγκεντρώνονται τοποθετούν ένα τραπέζι. Πάνω στο τραπέζι τοποθετούν άζυμο ψωμί, καθώς ισχυρίζονται ότι ὁ Χριστός χρησιμοποίησε άζυμο άρτο, και κόκκινο κρασί. Το άζυμο ψωμί και το κρασί θεωρούνται απλώς σύμβολα της θυσίας του και στη χιλιαστική ορολογία ονομάζονται ‘εμβλήματα’. Προηγείται ομιλία σχετική με το γεγονός. Στην ομιλία επαναλαμβάνονται οι χιλιαστικές πλάνες σχετικά με την προσέγγιση και κατανόηση των γεγονότων. Ύστερα περιφέρονται τα εμβλήματα, πρώτα το ψωμί και ύστερα το κρασί, μεταξύ των παρόντων στη συνάθροιση. Τα εμβλήματα μπορούν να τα πάρουν κατά τις χιλιαστικές πλάνες μόνο όσοι ανήκουν στους 144.000 που θα ζήσουν στον ουρανό και θα είναι συγκυβερνήτες μαζί με το Χριστό»[12]. Δεν έχουμε βεβαίως εδώ τη ευχέρεια να αναφερθούμε στις κατ’ έτος τραγελαφικές καταστάσεις, σχετικά με τον αριθμό όσων λαμβάνουν τα «εμβλήματα», ποιοι είναι αυτοί, ποιος τους ορίζει και πόσοι ζουν ακόμη από το 1919, για να δικαιούνται να τα λάβουν!

Αυτός που θλίβεται και πολεμά την Ανάσταση του Κυρίου είναι πρωτίστως και ιδιαιτέρως ο διάβολος, διότι ο Χριστός, διά της λαμπροφόρου και πανένδοξης Ανάστασής Του, τον νίκησε κατά κράτος και διέλυσε το σκοτεινό του βασίλειο. Μαζί με το διάβολο θλίβονται και λυπούνται για την λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου και όλοι οι χριστιανομάχοι, άθεοι, αγνωστικιστές, αμοραλιστές, υλιστές, μηδενιστές και όλοι οι επί γης εκλεκτοί του διαβόλου, προσπαθώντας ταυτόχρονα με ευτελή επιχειρήματα να αμφισβητήσουν το υπέρτατο και κοσμοσωτήριο αυτό γεγονός.

Μαζί με όλους αυτούς αρνείται την Ανάσταση του Κυρίου και προφανώς λυπάται και οργίζεται, που εμείς την εορτάζουμε και η οργάνωση των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Είναι ολοφάνερο, ότι τους ενοχλεί η πανένδοξη νίκη του Κυρίου μας κατά του διαβόλου και η κατάργηση του θανάτου μας! Τους ενοχλεί ο Αναστημένος Χριστός, γι’ αυτό πασχίζουν να αρνηθούν τη Θεότητά Του και να τον εξισώσουν με τους κοινούς θνητούς, ο οποίος τελείωσε στον υγρό τάφο Του!

Αν δεχθούν την Ανάστασή Του είναι αναγκασμένοι να δεχθούν και τη Θεότητά Του, και προκειμένου να μη δεχτούν τη θεότητά Του, αρνούνται και την Ανάστασή Του! Γι’ αυτό έπλασαν την πλάνη, μιας αλλόκοτης «ανάστασης» του Χριστού, χωρίς την ανάσταση του σώματός Του και της ψυχής Του, «ο Ιησούς απέθανεν ως άνθρωπος, αλλ’ ηγέρθη ως πνευματικόν ον»[13], ισχυρίζονται, που σημαίνει, ότι ο Χριστός, ως ψυχοσωματική οντότητα, που ήρθε στον κόσμο και έζησε για τριάντα τρία χρόνια στη ζωή, σάπισε στον τάφο, τελείωσε, δε διασώθηκε τίποτε από Αυτόν, και στη θέση του ο Ιεχωβά δημιούργησε κάποιο άλλο «πνευματικό ον», ταυτισμένο (αυθαίρετα από αυτούς) με τον αρχάγγελο Μιχαήλ, όπως προαναφέρθηκε!

Γι’ αυτούς τους λόγους λοιπόν, οργίζεται και θρηνεί η ηγεσία του Μπρούκλιν και μαζί της οι άμισθοι ανά τον κόσμο  διακινητές της πολυεθνικής εταιρείας, επειδή εμείς γιορτάζουμε την λαμπροφόρο Ανάσταση του Αυτού του Ιδίου του Κυρίου μας, και όχι τη «δημιουργία» στη θέση Του «κάποιου άλλου όντος», την οποία ονομάζουν «ανάσταση»! Ως και αυτή η λέξη «ανάσταση» χάνει το νόημά της, αφού παράγεται από το ρήμα «ανίσταμαι», που σημαίνει σηκώνομαι από κάπου! Αλλά δυστυχώς, η ως άνω εκδοτική πολυεθνική εταιρεία έχει ως προσφιλή και πρόσφορο έργο της να κακοποιεί βάναυσα και την γλώσσα, προκειμένου να στηρίξει τις κακοδοξίες της.

Αλλά δεν κακοποιεί μόνο τη γλώσσα, υποτιμά και την κοινή λογική και νοημοσύνη. Θέλοντας να στηρίξει την δοξασία της, ότι δήθεν η εορτή του Πάσχα είναι «σατανικής εμπνεύσεως ειδωλολατρική εορτή», επικαλείται τα πασχαλινά έθιμα, ήτοι: τα κόκκινα αυγά, τον οβελία, τους …λαγούς και τα κουνελάκια![14] Αλλά, ποιος συνειδητός πιστός διανοείται να ταυτίσει τη μεγάλη και κοσμοσωτήρια εορτή με αυτά; Σε ανάλογη σαθρότητα στηρίζεται ολόκληρο το «θεολογικό» σύστημα της εκδοτικής εταιρείας «Σκοπιά», για να φαίνονται  αληθοφανείς οι δοξασίες της στους αφελείς και ανίδεους οπαδούς – καταναλωτές και προωθητές των εκδοτικών της προϊόντων!

Εμείς πιστεύουμε στην αιώνια ύπαρξη του Θεού Λόγου, τον Ένα της Τριάδος, όπως ξεκάθαρα μαρτυρούν πλήθος χωρίων της Αγίας Γραφής, στον Οποίο ο θάνατος δεν έχει εξουσία, «ειδότες ότι Χριστός εγερθείς εκ νεκρών ουκέτι αποθνήσκει, θάνατος αυτού ουκέτι κυριεύει» (Ρωμ.6,9). Είμαστε ενωμένοι με το πραγματικό και πανάγιο Σώμα του Λυτρωτή μας Χριστού, αυτό που θεωρούν οι πλάνοι σάπιο στον τάφο, με τη Θεία Κοινωνία, αντλώντας από Αυτό και τη δική μας αφθαρσία, ως το μοναδικό φάρμακο της αθανασίας.

Τελειώνοντας, κάνουμε έκκληση αυτές τις άγιες ημέρες στους αδελφούς μας, οι οποίοι έπεσαν θύματα της πλάνης των αρνητών της Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, Μαρτύρων του Ιεχωβά, να ξανασκεφτούν με νηφαλιότητα την απόφασή τους να προσχωρήσουν σε μια τέτοιας έκτασης πλάνη, μελετώντας τα άγια Ευαγγέλια, τα οποία μαρτυρούν ξεκάθαρα την πραγματική Ανάσταση του Κυρίου από τους νεκρούς. Να διαπιστώσουν στα ιερά κείμενα την βεβαιότητα των ιερών Ευαγγελιστών, οι οποίοι έγραψαν για τον αναστημένο Χριστό, γι’ Αυτόν που είδαν με τα ίδια τους τα μάτια, μίλησαν μαζί Του, συμπορεύτηκαν, συνέφαγαν και έβαλαν τα χέρια τους στους τύπους των ήλων: «Ό ήν απ  αρχής, ο ακηκόαμεν, ο εωράκαμεν τοις οφθαλμοίς ημών, ο εθεασάμεθα και αι χείρες ημών εψηλάφησαν» (Α΄Ιωάν.1,1)! Και πέθαναν μαρτυρικά για να  κηρύξουν την Ανάσταση και διακηρύξουν, (Απόστολος Παύλος), ότι αν ο Χριστός δεν ανέστη είναι ματαία η πίστις μας. Να έχουν εμπιστοσύνη στην αγία μας Εκκλησία και στις αιώνιες και απαραχάρακτες αλήθειες της Πίστεώς μας, τις οποίες τηρεί και διδάσκει μόνον Εκείνη, καθοδηγούμενη από το Πανάγιο Πνεύμα, το Οποίο την «οδηγεί εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν.16,13) στους αιώνες. Να συνειδητοποιήσουν πως οι αλήθειες της Πίστης μας είναι συνώνυμες με τη σωτηρία και με κάθε απόκλιση από αυτές τίθεται εν αμφιβόλω!

Ευχόμαστε στους αναγνώστες μας καλό υπόλοιπο Μ. Τεσσαρακοστής, ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα και καλό Πάσχα!

Εκ του Γραφείου επί των αιρέσεων και των Παραθρησκειών

 

[1] «Σκοπιά», 15-5-95, σελ.18-19

[2] https://www.jw.org/

[3] «Μπορείτε να ζείτε για πάντα…», 1982,σελ.77

[4] https://www.jw.org/

[5] https://www.impantokratoros.gr/7BD278D8.el.aspx

[6] «Αγαθά Νέα», 1976-1978,σελ.118.

[7] «Μπορείτε να ζείτε για πάντα στον παράδεισο στη γη», 1982, σελ.58.

[8] «Ξύπνα», 22.02.1977, σελ. 27 και «Σκοπιά», 01.09.1976, σελ. 543.

[9] «Σκοπιά», 15.01.2000, σελ. 15-16, παρ. 9.

[10]https://www.vimaorthodoxias.gr/eipan/i-vivliki-alitheia-tis-anastasis-tou-iisou-kai-i-arnisi-tis-apo-tous-martyres-tou-iechova/

[11] Όπου ανωτέρω

[12]https://www.tideon.org/thriskeymata-aireseis/169-%CE%A7%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE% B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/12393-2018-04-01-12-00-00

[13] «Καταλλαγή»,1928,σελ.144)

[14] https://www.jw.org/