ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 18η Απριλίου 2022
Η «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗ» ΕΙΣΗΛΘΕ (ΚΑΙ) ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ.
Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας είχαμε αποδείξει ότι ο Παπισμός καταρρέει και ότι η κύρια αιτία αυτής της κατάρρευσης και αυτοκαταστροφής είναι η ολοένα και περισσότερο απομάκρυνσή του από τη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας μας και από την αέναη πνοή του Αγίου Πνεύματος, η οποία την «οδηγεί εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν.16,13). Οι πλάνες και τα ψεύδη οδηγούν πάντα σε αδιέξοδα και καταστροφές. Αυτό συμβαίνει και με τον Παπισμό. Η αντίστροφη μέτρηση προς την αυτοκαταστροφή του άρχισε αφότου αποκόπηκε από την μία και αδιαίρετη Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού. Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει δέκα αιώνες συνεχούς και φοβερής πτωτικής πορείας, τα τελευταία χρόνια η κατάρρευσή του προχωρεί με γεωμετρική πρόοδο, με επιταχυνόμενους ρυθμούς, καθώς ο σύγχρονος αιρετικός Παπισμός εντάσσεται όλο και περισσότερο στο πνεύμα του κόσμου. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα μετά την άνοδο στον παπικό στον θρόνο του κ. Φραγκίσκου, προερχομένου εκ των Ιησουϊτών, ο οποίος έχει ξεπεράσει, σε νεωτερισμούς και αντιεκκλησιαστικές καινοτομίες, όλους τους προκατόχους του. Τον τελευταίο καιρό για να φανεί δήθεν μοντέρνος, εγκαινίασε ένα περίεργο άνοιγμα προς τις γυναίκες εκμεταλλευόμενος προφανώς την σύγχρονη ροπή προς τον φεμινισμό, ο οποίος «πουλάει» σε δημοτικότητα!
Πιο συγκεκριμένα ο «ρωμαίος ποντίφηκας» φαίνεται ότι άρχισε να δρομολογεί την καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης», κατεδαφίζοντας έτσι άλλον ένα θεοπαράδοτο θεσμό της Εκκλησίας, και ακολουθώντας τα δικά του «πνευματικά» τέκνα, τον αιρετικό Αγγλικανισμό και Προτεσταντισμό. Πρόσφατα εξέδωσε ένα νέο «Σύνταγμα» του Βατικανού, σύμφωνα με το οποίο μπορούν να ανατεθούν «υψηλά καθήκοντα» σε λαϊκούς και σε γυναίκες. Το γεγονός αυτό άνοιξε κυριολεκτικά τους «ασκούς του Αιόλου», διότι υπήρξε η «κερκόπορτα» για να εισέλθει στον Παπισμό η «γυναικεία ιερωσύνη». Σε ένα μέρος του προοιμίου του «Συντάγματος» αναφέρεται: «”Ο Πάπας, οι Επίσκοποι και άλλοι χειροτονημένοι λειτουργοί δεν είναι οι μόνοι ευαγγελιστές στην Εκκλησία”, προσθέτοντας ότι οι λαϊκοί άνδρες και οι γυναίκες “πρέπει να έχουν ρόλους διακυβέρνησης και ευθύνης”. Το τμήμα αρχών του Συντάγματος λέει ότι “κάθε μέλος των πιστών μπορεί να ηγηθεί ενός δικαστηρίου, (τμήμα της Κούριας), ή ενός οργανισμού”, εάν ο Πάπας αποφασίσει ότι έχουν τα προσόντα και τους διορίσει» (Ιστ. https://www.pentapostagma.gr/ekklisia /7077213 _istoriko-anoigma-toy-papa-fragkiskoy-sto-gynaikeio-fylo-kai-stoys-laikoys).
Το έναυσμα για την καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης» το έδωσε μία σημαντική συνδιάσκεψη στη Γερμανία, την οποία διοργάνωσε ένα κίνημα μέσα στους κόλπους του Παπισμού, με το οποίο ασχοληθήκαμε και παλαιότερα, η λεγόμενη «Συνοδική Οδός», η οποία εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό της «εκκλησιαστικής» ζωής της παπικής «Εκκλησίας». Σύμφωνα με την ειδησεογραφία: «Στις 4 Φεβρουαρίου 2022, στη Φρανκφούρτη, οι συμμετέχοντες της ‘Συνοδικής οδού’ ψήφισαν υπέρ ενός εγγράφου που καλεί σε χειροτονία γυναικών-ιερέων, αναφέρει το CNA. Το έγγραφο εγκρίθηκε με 174 ψήφους υπέρ, 30 ψήφους κατά και 6 αποχές κατά τη διάρκεια της ολομέλειας της ‘Συνοδικής Οδού’, η οποία ενώνει καθολικούς επισκόπους, κληρικούς και λαϊκούς στη Γερμανία, που αγωνίζονται για τον εκσυγχρονισμό της εκκλησιαστικής ζωής…. Στη συζήτηση πριν από την ψηφοφορία κάποιοι ομιλητές επέκριναν το κείμενο, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για περαιτέρω συζητήσεις μέχρι την αναμενόμενη ολοκλήρωση της ‘Συνοδικής Οδού’ το 2023. …Η ψηφοφορία έγινε μια ημέρα αφότου τα μέλη της γερμανικής ομάδας ‘Καινούρια αρχή’ κάλεσαν τους επισκόπους σε όλο τον κόσμο να αντιταχθούν στη ‘Συνοδική Οδό’. ‘Το επόμενο μεγάλο σχίσμα στον Χριστιανισμό δεν είναι μακριά. Και θα ξαναγεννηθεί στη Γερμανία’, πιστεύουν μέλη της καθολικής ομάδας ‘Καινούρια αρχή’» (https://spzh.news/gr/news /86186-v-germanii-sinodalynyj-puty-podderzhal-rukopolozhenije-zhenshhin-svyashhennikov)!
Δεν άργησε να υλοποιηθεί το αίτημα για την καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης». Σύμφωνα με δημοσίευμα τελέστηκε ήδη «λειτουργία» με «λειτουργούς» γυναίκες, σε παπικό ναό στη Γαλλία! Δείτε την είδηση: «Σκάνδαλο! Λειτούργησαν γυναίκες σε καθολική εκκλησία στο Παρίσι! Η νέα υπόθεση που ταράζει τα λιμνάζοντα ύδατα της Ρ/Καθολικής Εκκλησίας αναφέρεται στο La Croix. Αφορά στην οργάνωση, την Κυριακή 3 Απριλίου, μιας ‘περιεκτικής λειτουργίας’ στην ενορία του Saint-Pierre de Montrouge. Ήταν αρχικά στα κοινωνικά δίκτυα που ξέσπασαν οι συζητήσεις, λίγες μέρες μετά το συμβάν. Η αφίσα που το προώθησε, που ανακαλύφθηκε από αρκετούς χρήστες του Διαδικτύου, συγκέντρωσε γρήγορα τα πυρά της κριτικής. Η χρήση του όρου ‘God.e’ συζητήθηκε ιδιαίτερα, όπως και η ανακοίνωση για την ανάγνωση του Ευαγγελίου και τον σχολιασμό του από μια γυναίκα. Σύμφωνα με το La Croix, επιπλέον όλα τα αναγνώσματα, οι ψαλμοί και η καθολική προσευχή, διαβάστηκαν επίσης από λαϊκή γυναίκα. Ωστόσο, υπενθυμίζει η Καθολική εφημερίδα, πως ο κανονικός νόμος επιφυλάσσει αυτή τη λειτουργία μόνο για χειροτονημένους ρωμαιοκαθολικούς λειτουργούς. Επιπλέον, και ακόμη σύμφωνα με τον La Croix, είχαν προσκληθεί προτεστάντες θεολόγοι και μια γυναίκα ραβίνος. Σύμφωνα με το La Croix, στην σκανδαλώδη αυτή λειτουργία συγκεντρώθηκαν γύρω στα σαράντα άτομα.» (https://www.pentapostagma. gr/ekklisia/7081542_skandalo-leitoyrgisan-gynaikes-se-katholiki-ekklisia-sto-parisi).
Υπάρχει και μία άλλη είδηση, πάλι από την Γερμανία, όπου έχουμε «χειροτονίες» γυναικών, για να τελούν το «μυστήριο του βαπτίσματος», με την δικαιολογία ότι υπάρχει έλλειψη ανδρών «ιερέων»! Σύμφωνα με την είδηση: «Έντονες είναι πλέον οι προσπάθειες, κυρίως στη ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, για την αξιοποίηση των γυναικών. Ενώ μέχρι τώρα ο αγώνας ήταν οι γυναίκες να έχουν λόγο στα διοικητικά, στο εξής θα μπορούν να τελούν και το μυστήριο της βάπτισης. Αυτή τη φορά ο επίσκοπος του Έσσεν της Γερμανίας ευλόγησε τις λαϊκές γυναίκες να τελούν την ιεροτελεστία του βαπτίσματος, εξηγώντας αυτή την απόφαση με την έλλειψη ιερέων στις ενορίες, αναφέρει το catholicnews. Πριν από λίγες μέρες ο Πάπας είχε αποφασίσει να εντάξει της γυναίκες στην διοίκηση του Βατικανού αλλάζοντας το ισχύον καταστατικό. Ο επίσκοπος του Έσσεν έκανε ένα βήμα παραπέρα αφού για πρώτη φορά στη Γερμανία επέτρεψε στις λαϊκές γυναίκες να τελούν εκκλησιαστικά μυστήρια» (Ιστ. https://www.thepressroom. gr/ekklisia/o-episkopos-toy-essen-stin-germania-eylogise-gynaikes-na-baptizoyn-paidia)!
Με αφορμή τις παρά πάνω καινοτομίες πρέπει να τονίσουμε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία μας ουδέποτε προβληματίστηκε, αν θα πρέπει να προχωρήσει στην καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης» στον βαθμό του Πρεσβυτέρου και του Επισκόπου, αλλά παρέμεινε μέχρι σήμερα αταλάντευτα προσηλωμένη στην μακραίωνη Αποστολική και Πατερική μας Παράδοση. Ωστόσο πολλοί Ορθόδοξοι, κληρικοί και λαϊκοί, επηρεασμένοι από τους Δυτικούς και παρασυρόμενοι από τις καινοτομίες των Προτεσταντών, (τώρα και των Παπικών), εξακολουθούν να προβληματίζονται και να μας θέτουν το ερώτημα: Γιατί άραγε η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν καθιέρωσε την Ιερωσύνη των γυναικών και στους επόμενους δύο βαθμούς της Ιερωσύνης; Γύρω από το θέμα αυτό ασχοληθήκαμε σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας με τίτλο: «Ο θεσμός των Διακονισσών στην Ορθόδοξη Παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως του Οικουμενισμού», (19.3.2020). Εδώ με άκρα συντομία και προς ενημέρωση των αναγνωστών μας υπενθυμίζουμε τα εξής:
Η «μυστηριακή», ή «ειδική» Ιερωσύνη είναι ένα από τα πολλά χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος στη ζωή της Εκκλησίας. Το ειδικό αυτό χάρισμα εδόθη από αυτόν τον ίδιο τον Κύριο στους Αποστόλους και διά μέσου αυτών στους διαδόχους των, διά του μυστηρίου της χειροτονίας των, διά του οποίου αναδεικνύονται εις «υπηρέτας Χριστού καὶ οικονόμους μυστηρίων Θεού», (Α΄ Κορ.4,1). Ήδη από τα αποστολικά χρόνια η εκκλησιαστική συνείδηση απέκλεισε την συμμετοχή των γυναικών σ’ αυτήν επί τη βάσει:
Α) του υποδείγματος του Κυρίου μας, ο οποίος δεν επέλεξε καμία γυναίκα ως μία των Αποστόλων του. Ούτε επίσης κατά την ώρα του Μυστικού Δείπνου, κατά την οποία παρέδωσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, προσκάλεσε κάποια γυναίκα. Κατ’ επέκταση η εντολή Του: «τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν» (Λουκ.22,19), εδόθη μόνο στους Αποστόλους και σε καμία γυναίκα, ούτε ακόμη και στην Πανάχραντη Μητέρα του,
Β) του παραδείγματος της Θεοτόκου, η οποία δεν άσκησε ιερατικό λειτούργημα στην Εκκλησία, αν και αξιώθηκε να γίνει Μητέρα του Σαρκωθέντος Υιού και Λόγου του Θεού,
Γ) της Αποστολικής και Πατερικής Παραδόσεως και πράξεως κατά την οποίαν οι Απόστολοι, στοιχούντες πάνω στο παράδειγμα του Κυρίου, ουδέποτε χειροτόνησαν γυναίκες στην «ειδική» αυτή Ιερωσύνη της Εκκλησίας. Οι «Αποστολικές Διαταγές» μας πληροφορούν εν προκειμένω ότι «Ουκ επιτρέπομεν ουν γυναίκας διδάσκειν εν Εκκλησία…Ει δε εν ταις προλαβούσι διδάσκειν αυτάς ουκ επιτρέπομεν, πως ιερατεύσαι ταύτας παρά φύσιν τις συγχωρήσει; Τούτο γαρ της των Ελλήνων αθεότητος αγνόημα θηλείαις θεαίς ιερείας χειροτονείν, αλλ’ ου της του Χριστού διατάξεως».[1] Επίσης ο άγιος Επιφάνιος Κύπρου μας πληροφορεί «ότι το μέν διακονισσών τάγμα εστίν εις την Εκκλησίαν, αλλ’ ουχί εις το ιερατεύειν».[2]
Δ) της Παυλείου διδασκαλίας περί της θέσεως των γυναικών στην Εκκλησία, (βλ. Α΄ Κορ.14,34 και Α΄ Τιμ.2,12 κ.α.) και της σχέσεως ανδρός και γυναικός στη νέα εν Χριστώ πραγματικότητα, (βλ. Α΄ Τιμ. 4,14. 3,5. 5,17-22. 6,12-14. Β΄ Τιμ.1,6. Τιτ.1,6-9 και στις Πράξεις 20,7).
Ε) του κριτηρίου της αναλογίας κατά το οποίο, αν ήταν επιτρεπτή η άσκηση ιερατικού λειτουργήματος στις γυναίκες, τότε θα έπρεπε να έχει ασκήσει αυτό το λειτούργημα πρωτίστως η Θεοτόκος.
Το συμπέρασμα είναι ότι ο σύγχρονος Παπισμός, απόλυτα ταυτισμένος με τον αποστατημένο κόσμο, απεμπολεί και τα τελευταία απομεινάρια της εκκλησιαστικής του υπόστασης. Το μεγάλο πρόβλημα για μας δεν είναι αυτός κάθ’ εαυτόν ο Παπισμός, του οποίου γνωρίζουμε τα πολλά εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, αλλά οι εκ των «Ορθοδόξων» οικουμενιστές, οι οποίοι πασχίζουν να ενώσουν την αγία Εκκλησία μας με τον αιρετικό και σαθρό αυτόν κοσμικό οργανισμό για χάρη κοσμικών επιδιώξεων και γεωπολιτικών εντολών. Ενώ βλέπουν τα όσα θλιβερά συμβαίνουν, δεν δείχνουν την παραμικρή αντίδραση για την είσοδο της «γυναικείας ιεροσύνης» στον Παπισμό στηρίζοντας σκανδαλωδώς την ηγεσία του και γενόμενοι τα σαθρά δεκανίκια του, δίνοντας έτσι μια μικρή παράταση στην οριστική κατάρρευσή του!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών
[1] Αποστολικαί Διαταγαί ΙΙΙ, 9,1-4.
[2] Επιφανίου Κύπρου, Πανάριον, PG 42, 744D