ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 8η Μαρτίου 2021
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩΝ ΤΩΝ ΗΘΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΜΕ ΝΤΙΡΕΚΤΙΒΑ ΤΟΥ Ο.Η.Ε.
Δεν απαιτούνται ιδικές γνώσεις και ικανότητες για να καταλάβει ο κάθε νοήμων σύγχρονος άνθρωπος, ότι η ανθρωπότητα έχει εισέλθει πλέον σε μια νέα περίοδο πρωτόγνωρης ηθικής κατάπτωσης, ή καλλίτερα: καταβαράθρωσης. Όσοι μελετούμε τις Άγιες Γραφές και τα συγγράμματα των θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας μας, διαπιστώνουμε ότι φτάσαμε στα τραγικά εσχατολογικά χρόνια της γενικής αποστασίας, η οποία θα σημάνει και το τέλος της ανθρώπινης ιστορίας. Μελετώντας το 24ο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, το 18ο του κατά Λουκάν, το 13ο του κατά Μάρκον, το 2ο της Β΄ προς Θεσσαλονικείς Επιστολής του αποστόλου Παύλου και ιδιαίτερα το 3ο της Β΄ προς Τιμόθεον Επιστολής του, διαπιστώνουμε πως οι σύγχρονοι ταραγμένοι καιροί μας έχουν σαφές εσχατολογικό χαρακτήρα. Ο αείμνηστος π. Αθανάσιος Μυτιληναίος έλεγε κάποτε προφητικά: «Απολύτως πιστεύω ότι έχουμε ήδη μπεί στο προοίμιο, αν όχι στο κύριο θέμα της εποχής του Αντιχρίστου», (βλ. 279η ομιλία του στις 1.5.2001). Η σύγχρονη έκλυση των ηθών και η αντίστροφη ηθική της Νέας Εποχής τείνει πλέον να κυριαρχήσει σ’ όλο τον πλανήτη. Για το τι θα βλέπουμε στο προσεχές μέλλον, δεν θα υπάρχει κανένα συγκρίσιμο ιστορικό προηγούμενο από την ιστορία της ανθρωπότητος. Ο υπόγειος και ακήρυχτος πόλεμος των σκοτεινών δυνάμεων εναντίον κάθε ηθικής τάξεως και κάθε παραδοσιακής αξίας θα γίνεται στο εξής όλο και πιο τραχύς, όλο και πιο λυσσώδης, μέχρις ότου τελικά επικρατήσει παγκοσμίως ο απόλυτος δαιμονισμός. Κάθε φυσιολογικός και αγνός άνθρωπος, ο οποίος θα αγωνίζεται να ζήσει με γνώμονα το Ευαγγέλιο, θα θεωρείται καθυστερημένος και ανώμαλος, ρατσιστής και οπισθοδρομικός.
Δεν αρνούμαστε την άποψη κάποιων, ότι η αμαρτία και η αποστασία υπήρχε πάντοτε, από τότε που ο άνθρωπος εξέπεσε της αρχέγονης αθωότητός του και ότι στο διάβα της παγκόσμιας ιστορίας υπήρξαν εποχές μεγάλης ηθικής κατάπτωσης, (εποχή πριν από τον κατακλυσμό του Νώε, Σόδομα και Γόμμορα, Νινευή, ρωμαϊκή εποχή, κλπ). Η διαφορά με την εποχή μας έγκειται στο ότι στις ημέρες μας η αμαρτία και η ανηθικότητα απενοχοποιούνται και μεταβάλλονται σε δήθεν αξίες, ενώ αντίθετα η χριστιανική ηθική τίθεται στο περιθώριο και τείνει να θεωρηθεί ως παρανομία! Αλλά το κακό δεν φθάνει μέχρις εδώ. Όχι μόνο γενικά η αμαρτία, αλλά και η κάθε είδους σεξουαλική διαστροφή σήμερα νομιμοποιείται, γίνεται θεσμός, μεταβάλλεται σε έννομο αγαθό και προστατεύεται από τους νόμους πολλών κρατών, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται δυστυχώς και η πατρίδα μας.
Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από ένα πολύ ανησυχητικό δημοσίευμα στο ιστολόγιο του εθνοκεντρικού και ηθοπλαστικού σωματείου «Ενωμένη Ρωμιοσύνη», το οποίο προάγει τις ελληνορθόδοξες αξίες, με θέμα: «Ο Ο.Η.Ε. ετοιμάζει διεθνή μαύρη λίστα των ‘ομοφοβικών’ ομάδων και προσώπων». Σύμφωνα μ’ αυτό ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών στοχοποιεί όσους αντιτίθενται και στηλιτεύουν τον σοδομισμό, αλλά και όσους στηρίζουν τον θεσμό και την αξία της οικογένειας. Το δημοσίευμα έχει ως εξής: «Το γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ συλλέγει τα ονόματα οποιουδήποτε αντιτίθεται στην ατζέντα των ΛΟΑΤ ατόμων με οποιονδήποτε τρόπο. Πολιτικοί, θρησκευτικοί ηγέτες και οργανώσεις από όλο τον κόσμο που υπερασπίζονται τη ζωή και την οικογένεια πιθανότατα θα συμπεριληφθούν σε μαύρη λίστα από το γραφείο ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Το δραστικό νέο μέτρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επιβολή κυρώσεων σε υποστηρικτές υπέρ της οικογένειας και να εκθέσει τις ενέργειες τους ως τρομοκρατικές επιθέσεις κατά ΛΟΑΤ ατόμων “Ποια είναι τα κύρια επιχειρήματά τους;” διερωτάται το γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ. “Ήταν αποτελεσματικοί στην καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ ατόμων; Έχουν οι στρατηγικές τους επηρεάσει άμεσα ή έμμεσα τα ανθρώπινα δικαιώματα των γυναικών και των κοριτσιών;” προσθέτουν.
Η έκκληση του γραφείου δικαιωμάτων του ΟΗΕ για συμβολή στις προσπάθειες του δυσφημεί τους υπερασπιστές της ζωής και της οικογένειας που αμφισβητούν την “ιδεολογία των φύλων” και τους χαρακτηρίζει ως θεωρητικούς συνωμοσιολογους. Είναι δεδομένο ότι η “θεωρία φύλου” δεν είναι ιδεολογία, αλλά αδιαμφισβήτητη αλήθεια. Οι “έννοιες” που συνδέονται με το φύλο και με το γένος είναι “κοινωνικά κατασκευασμένες” ισχυρίζεται ο ΟΗΕ. Σε αντίθεση με αυτή την αληθινή θεωρία γένους, ζητά λεπτομέρειες για τους «ισχυρισμούς των ομάδων που υπερασπίζονται την ζωή και την οικογένεια και αντιτίθενται στην ιδεολογία του “γένους/φύλου”. Αυτές οι δηλώσεις, ισχυρίζεται το γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ “χρησιμοποιούνται για να τροφοδοτήσουν τη βία και τις διακρίσεις με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου και τον ιδιαίτερο αντίκτυπό τους στα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα του ανθρώπου”. Το γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ επικεντρώνεται ιδιαίτερα σε θρησκείες πού υπερασπίζονται την ζωή και την οικογένεια. Ζητά οποιαδήποτε «παραδείγματα όπου η έννοια του φύλου έχει χρησιμοποιηθεί σε θρησκευτικές δηλώσεις ή παράδοσεις, των παραδοσιακών αξιών ή της προστασίας της οικογένειας» και βρίσκονται σε αντίθεση με τους νέους ΛΟΑΤ νόμους και πολιτικές. Και ζητάει πληροφορίες για την προστασία από θρησκευτικές ελευθερίες, πίστης και συνείδησης, οι οποίες θα περιόριζαν “την απόλαυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (συμπεριλαμβανομένων των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών δικαιωμάτων) των ΛΟΑΤ ατόμων.
Το γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ αναφέρεται ακόμη και στην συνειδητή αντίρρηση ως μία απλή μορφή εναντίωσης αντί για ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα που μπορεί να δικαιωθεί. Οι αναφορές συμβολής στην προσπάθεια αυτή που παρέχονται στο γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ θα χρησιμοποιηθούν στην επόμενη έκθεση του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα των Ηνωμένων Εθνών για την προστασία από τη βία και τις διακρίσεις με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου στο Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ στη Γενεύη. Ο τσάρος υπερασπιστής των ΛΟΑΤ ατόμων στον ΟΗΕ φαίνεται να υιοθετεί την προσέγγιση του νομου για την προστασία από τη φτώχεια στο Νότο, για τη δημιουργία ενός καταλόγου “ομάδων μίσους”. Ο ως άνω κατάλογος ομάδων χρησιμοποιήθηκε από τον εγχώριο τρομοκράτη Floyd Corkins σε ένοπλη επίθεση στο Συμβούλιο Οικογενειακής Έρευνας το 2015. Η χρήση τέτοιων καταλόγων μίσους έχει επικριθεί ευρέως. Οι Δημοκρατικοί εισήγαγαν ένα νομοσχέδιο στο Κογκρέσο των ΗΠΑ για τη δημιουργία μιας παρόμοιας διεθνούς λίστας πέρυσι, που ονομάζεται Παγκόσμιος Νόμος Σεβασμού, επιβάλλοντας κυρώσεις σε όλους τους αλλοδαπούς που αντιτίθενται στα δικαιώματα των ΛΟΑΤ ατόμων. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο εμπειρογνώμονας του ΟΗΕ για θέματα που αφορούν τα ΛΟΑΤ άτομα επιχειρεί να επικεντρωθεί στη θρησκεία. Σε έκθεση του 2019 κάλεσε τα κράτη να «αναλάβουν αποφασιστική δράση» κατά των θρησκευτικών ηγετών που αντιτίθενται στα δικαιώματα των ΛΟΑΤ ατόμων» (https:// enromiosini. gr/arthrografia).
Μελετώντας με προσοχή το συγκλονιστικό αυτό δημοσίευμα, μας κατέλαβε φρίκη και οδύνη. Φανερά πλέον και απροκάλυπτα, όχι ένα σωματείο, όχι μια κομματική παράταξη, ή ακόμη και εθνική κυβέρνηση, αλλά ένας κορυφαίος παγκόσμιος οργανισμός, ο Ο.Η.Ε., θέτει υπό την προστασία του τα κινήματα των ομοφυλοφίλων, (ΛΟΑΤ), και τα πάσης φύσεως δικαιώματά τους. Ο Ο.Η.Ε. ο οποίος υποτίθεται ότι ιδρύθηκε για να εδραιώσει την παγκόσμια ειρήνη και δικαιοσύνη, αλλά και να προστατεύσει ηθικές αξίες και παραδοσιακούς θεσμούς, που επί αιώνες θεωρήθηκαν αυτονόητοι στην παγκόσμια κοινότητα, σήμερα έχει φθάσει στο σημείο να θέτει σε μαύρη λίστα, (και άρα υπό διωγμό), και να απειλεί με κυρώσεις πολιτικούς, ή θρησκευτικούς ηγέτες και οργανώσεις από όλο τον κόσμο, που είτε εναντιώνονται στο πάθος της ομοφυλοφιλίας, είτε «αμφισβητούν την ιδεολογία των φύλων», είτε «υπερασπίζονται τη ζωή και την οικογένεια».
Σύμφωνα με την ιδεολογία του «Γραφείου Δικαιωμάτων του ΟΗΕ», η ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί μορφή σεξουαλικής διαστροφής, μια παρά φύσιν κατάσταση, όπως διδάσκει η Εκκλησία μας και όπως αυτό εθεωρείτο αυτονόητο και από όλους αποδεκτό, ακόμη και από την ιατρική επιστήμη και την ψυχολογία, πριν από 35-40 χρόνια, αλλά αποτελεί απλώς ένα διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό, μια φυσική διαφορετικότητα. Η διαφορετικότητα αυτή θεωρείται ως φυσιολογικός τρόπος ζωής, ο οποίος οφείλει να γίνει αποδεκτός από την ευρύτερη κοινωνία και να θεσμοθετηθεί από όλα τα κράτη μέλη του Ο.Η.Ε. με κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις, ανεξαρτήτως των συνεπειών πάνω στην ευρύτερη κοινωνία, (οικογένεια, σχολείο, δομές κοινωνικές κλπ). Επίσης σύμφωνα με την καινούργια ιδεολογία και νοοτροπία του εν λόγω «Γραφείου» κάθε αντίδραση και κριτική προς την σεξουαλική αυτή «διαφορετικότητα» θεωρείται «ομοφοβία» και «ρατσισμός», που πρέπει να καταστέλλεται και να πατάσσεται μέσω του ποινικού δικαίου. Η καινούργια αυτή ιδεολογία έχει πλέον αποκρυσταλλωθεί και έχει βρει την πλήρη νομική κατοχύρωσή της στην Απόφαση –Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 4 Φεβρουαρίου 2014.
Το ακόμη πιο τραγικό είναι το γεγονός, ότι οι παρά πάνω θέσεις του Ο.Η.Ε. για την αναγνώριση της ομοφυλοφιλίας ως «φυσιολογικής σεξουαλικής επιλογής» έχουν βρεί σήμερα συνήγορους τόσο τον χώρο του Παπισμού όσο και του Προτεσταντισμού. Η λεγόμενη «Αγγλικανική Εκκλησία», έχει καθιερώσει εδώ και δεκαετίες, χειροτονίες «κληρικών» όλων των βαθμίδων και των δύο φύλων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και δεδηλωμένοι ομοφυλόφιλοι και λεσβίες. Οι οπαδοί – μέλη αυτής της προτεσταντικής κοινότητος προσπάθησαν να αναπτύξουν διάφορα θεολογικά επιχειρήματα, για να αποδείξουν ότι το πάθος αυτό δεν έρχεται δήθεν σε αντίθεση με την διδασκαλία της αγίας Γραφής. Είναι γνωστό ότι και το «Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών», (ή καλλίτερα αιρέσεων), διατυπώνει εδώ και πολλά χρόνια επίσημες προτάσεις στα διάφορα κείμενά του για την «θεολογική» κατοχύρωση του δικαιώματος στην ομοφυλοφιλία. Είναι γνωστό επίσης ότι καθημερινά αποκαλύπτονται σκάνδαλα παιδοφιλίας, θυσιών και σοδομισμού με πρωταγωνιστές παπικούς κληρικούς, τους οποίους συγκαλύπτει η «αγία Έδρα».
Αναγκαίο θεωρούμε στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας μερικά βασικά στοιχεία από την διδασκαλία της Εκκλησίας μας γύρω από το πάθος αυτό, απευθυνόμενοι κυρίως προς τα νεώτερα μέλη της ελληνικής κοινωνίας, που δεν έχουν θεολογικές γνώσεις. Δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά, ούτε στην αγία Γραφή, ούτε στους αγίους Πατέρες, (ούτε καν υπαινιγμός), που να δικαιώνει τον ισχυρισμό, ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο με δύο δυνατότητες σεξουαλικού προσανατολισμού, τον ετερόφιλο και τον ομόφιλο. Όπως είναι γνωστό από την βιβλική διήγηση της Γενέσεως, οι συζυγικές σχέσεις ανδρός και γυναικός αποτελούν τις μόνες κατά φύσιν ανθρώπινες σχέσεις, μέσα στους όρους της οικονομίας του Θεού και ως αντίδοτο, τρόπον τινά, του βιολογικού θανάτου, που ήταν αποτέλεσμα του πνευματικού θανάτου, εξ’ αιτίας της αμαρτίας. Είναι προφανές λοιπόν, ότι οι σεξουαλικές σχέσεις ανδρός με άλλον άνδρα, ή γυναικός με άλλην γυναίκα, αποτελούν μία παρά φύσιν κατάσταση, ένα είδος σεξουαλικής διαστροφής, ξένο και άγνωστο όχι μόνο στο αρχικό σχέδιο της δημιουργίας του ανθρώπου, αλλά και στο σχέδιο της οικονομίας του, μετά δηλαδή την πτώση των πρωτοπλάστων, αφού με μια τέτοιου είδους σχέση είναι αδύνατη η αναπαραγωγή του ανθρωπίνου γένους. Τούτο μαρτυρεί πέραν των άλλων η ίδια η οντολογία της κατασκευής του ανθρώπου. Η κατασκευή δηλαδή υπό του Θεού των γεννητικών οργάνων ανδρός και γυναικός αποτελούν τρόπον τινά ένα οδοδείκτη, που μας δείχνει, ποιά είναι η κατά φύσιν σχέση και ποιά η παρά φύσιν. Δείγμα της αποστροφής του Θεού προς αυτό το πάθος είναι η καταστροφή του αρχαίου κόσμου με τον κατακλυσμό του Νώε. Αν ο Θεός είχε δημιουργήσει ανθρώπινα όντα με ομόφιλο σεξουαλικό προσανατολισμό, δεν θα έπρεπε να καταστρέψει τον αρχαίο κόσμο, διότι τότε θα ερχόταν σε αντίφαση με τον ίδιο τον εαυτό Του. Το ίδιο αυτό πάθος υπήρξε η αιτία της καταστροφής των δύο αρχαίων πόλεων, των Σοδόμων και των Γομόρρων.
Στην Καινή Διαθήκη ο απόστολος Παύλος στιγματίζει με τα μελανότερα χρώματα στις επιστολές του το πάθος της ομοφυλοφιλίας: «αι τε γαρ θήλειαι αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν, ομοίως δε και οι άρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις αλλήλους, άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι» (Ρωμ.1,26-28). Στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή προσθέτει: «μη πλανάσθε· ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτραι, ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενοκοίται, [εννοεί τους ομοφυλόφιλους], ούτε πλεονέκται, ούτε κλέπται, ούτε μέθυσοι, ου λοίδοροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι» (Α΄Κορ.6,9-11). Ο μεγάλος Πατήρ της Εκκλησίας Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει σχετικά με το πάθος αυτό: «Πάντα μὲν ουν άτιμα τὰ πάθη, μάλιστα δὲ η κατὰ των αρρένων μανία». Όλα τα πάθη είναι άτιμα, πάνω απ᾽ όλα όμως άτιμο, ατιμότατο, είναι η ομοφυλοφιλία. Και συνεχίζει: Οποιοδήποτε αμάρτημα και αν αναφέρεις, δεν είναι ίσο με αυτήν την παρανομία, η οποία ανατρέπει όχι μόνο τους θετούς ανθρώπινους νόμους, αλλά και τους νόμους της φύσεως.
Κλείνοντας, εκφράζουμε για πολλοστή φορά την ανησυχία μας για την κατηφορική πορεία του σύγχρονου αποστατημένου κόσμου. Ιδιαίτερα μας λυπεί το γεγονός ότι ακόμη και μέσα στην Ορθοδοξία ακούγονται αρκετές θεολογικές φωνές, που συνηγορούν υπέρ των ομοφυλοφιλικών σχέσεων, πράγμα το οποίο προκαλεί μεγάλη σύγχυση στον πιστό λαό του Θεού. Οι διώξεις και οι διωγμοί μας είναι προ των πυλών. Η όποια τοποθέτηση και η κριτική μας κατά της αμαρτίας και ιδιαίτερα των σαρκικών αμαρτιών, θα μας στοιχίζουν την στέρηση της ελευθερίας μας. Βιώνουμε ήδη τα τελευταία χρόνια τέτοιου είδους εμπειρίες εξ’ αιτίας της προσήλωσής μας στις αρχές της χριστιανικής μας πίστεως και του ελληνορθοδόξου τρόπου ζωής, με αφορμή αντίχριστες νομοθετικές παρεμβάσεις της Ελληνικής Πολιτείας. Όμως ο τελικός μεγάλος νικητής και θριαμβευτής του σατανά και του κακού, θα είναι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, έστω και αν προς το παρόν φαίνεται να επικρατεί η αποστασία.
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών