ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 17η Μαρτίου 2025
Η ΑΠΟΚΤΗΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
(Αναφορά στο σύγχρονο φαινόμενο να θέλουν να προσδιορίζονται άνθρωποι ως ζώα)
Η αμαρτία, ως αφύσικη κατάσταση και εφεύρημα του Σατανά, εκτρέπει τον άνθρωπο από την θεοδημιούργητη φύση του. Του αφαιρεί την δυνατότητα να είναι πρόσωπο, δηλαδή ελεύθερο ον, τον υποδουλώνει στα πάθη και τον καθιστά έρμαιο των τυφλών ορμέμφυτων του. Τον καθιστά «ομοούσιο» με την φύση των άλογων ζώων, τα οποία καθοδηγούνται από τα ένστικτά τους προκειμένου να επιβιώσουν και να πραγματοποιήσουν την διαιώνιση του είδους τους. Με άλλα λόγια η αμαρτία, όπως τονίζουν οι άγιοι Πατέρες, αποκτηνώνει τον άνθρωπο. Ο θεόπνευστος Ψαλμωδός αναφέρει πως, μετά την πτώση του ο «άνθρωπος εν τιμή ων ου συνήκε, παρασυνεβλήθη τοις κτήνεσι τοις ανοήτοις και ωμοιώθη αυτοίς» (Ψαλμ.48,13).
Ο Απόστολος Παύλους ορίζει ως εξής τους ανθρώπους, τους οποίους αποκτηνώνει η αμαρτία: «πεπληρωμένους πάσῃ ἀδικίᾳ, πορνείᾳ πονηρίᾳ πλεονεξίᾳ κακίᾳ, μεστοὺς φθόνου φόνου ἔριδος δόλου κακοηθείας, ψιθυριστάς, καταλάλους, θεοστυγεῖς, ὑβριστάς, ὑπερηφάνους, ἀλαζόνας, ἐφευρέτας κακῶν, γονεῦσιν ἀπειθεῖς, ἀσυνέτους, ἀσυνθέτους, ἀστόργους, ἀσπόνδους, ἀνελεήμονας· οἵτινες τὸ δικαίωμα τοῦ Θεοῦ ἐπιγνόντες, ὅτι οἱ τὰ τοιαῦτα πράσσοντες ἄξιοι θανάτου εἰσίν, οὐ μόνον αὐτὰ ποιοῦσιν, ἀλλὰ καὶ συνευδοκοῦσι τοῖς πράσσουσι» (Ρωμ.1,29-32). Αυτού του είδους τις αφύσικες συμπεριφορές τις συναντούμε ως φυσικές στο ζωικό κόσμο, αλλά ως αφύσικες στον άνθρωπο, ο οποίος πλάστηκε από το Θεό, ως έλλογο ον, να ξεπεράσει τις ροπές της φύσεώς του και να γίνει πρόσωπο, δηλαδή εικόνα του Δημιουργού του (Γέν.1,26). Να αναχθεί σε ανώτερες πνευματικές βαθμίδες και να φτάσει ως και αυτή την κατά χάριν θέωσή του, να αξιωθεί να απολαύσει τον σκοπό της δημιουργίας του.
Στις τραγικές ημέρες μας, όπου η αμαρτία έχει πληθυνθεί και η αποστασία έφτασε σε πρωτοφανή σημεία, ο άνθρωπος δεν έχει απλά αποκτηνωθεί, αλλά έχει ταυτιστεί με τα ζώα. Ακόμη, έχει ανάγει τα ζώα, σε πολλές περιπτώσεις, πάνω από τα ανθρώπινα πρόσωπα. Έχει δώσει δικαιώματα ανώτερα από αυτά των ανθρώπων! «Σε ορισμένες χώρες, τα πολιτικά κόμματα για τα δικαιώματα των ζώων προτείνουν κοινωνικά δικαιώματα για τα ζώα, για παράδειγμα την οκτάωρη εργασία όπως οι “άνθρωποι”»[1] Και το ακόμα χειρότερο: θέλει να γίνει ζώο! Πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρουν πάμπολλες περιπτώσεις ανθρώπων οι οποίοι θέλουν να «είναι» ζώα, να ζουν, να συμπεριφέρονται και να τους μεταχειρίζονται οι άλλοι ως ζώα!
Αναφέρουμε, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, δημοσίευμα, του «NEWS.GR», με τίτλο: «Κι όμως υπάρχουν άνθρωποι που ντύνονται και φέρονται σαν σκυλιά»: «Πρεμιέρα έκανε χθες το ντοκιμαντέρ του Channel 4, “The Secret Life of Human Pups” που εξερευνά τη ζωή των ανθρώπων που κρυφά ή φανερά, απολαμβάνουν να ντύνονται αλλά και να συμπεριφέρονται σαν σκυλιά. Οι άνθρωποι – κουτάβια, ξεκαθαρίζουν ωστόσο, ότι η επιλογή τους δεν έχει σεξουαλικές προεκτάσεις, αλλά απλά αντικατοπτρίζει την επιλογή τους για ένα διαφορετικό τρόπο ζωής. “Το παιχνίδι ως κουτάβι, δεν έχει σίγουρα να κάνει με το σεξ, αλλά με τη φυγή”, δηλώνει η 28χρονη Kye, απόφοιτος του πανεπιστημίου Oxford. […] Η δημοσιογράφος του Manchester Evening News, Lucy Lovell, συνάντησε μια ομάδα ανθρώπων που ζουν σαν τετράποδα, στο υπόγειο ενός μπαρ στο Μάντσεστερ της Βρετανίας. Γύρω της, είχε περίπου δέκα άντρες οι οποίοι φορούσαν ολόσωμη λαστιχένια στολή και μάσκα και αποτελούν μέλη της ομάδας Puppy Play – αποτελείται από τουλάχιστον 50 άντρες και γυναίκες που συναντιούνται για κοινωνικοποίηση, παίζουν και συμπεριφέρονται σαν σκυλιά (παίζουν με μπάλες, φορούν κολάρα κλπ)»[2]. Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα, «σε κάποια σχολεία της Γιούτα οι μαθητές άρχισαν να γαβγίζουν και να δαγκώνουν τους συμμαθητές τους»[3].
Δυστυχώς δεν πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις συμπεριφορών εκκεντρικών ανθρώπων, αλλά για σύγχρονο κίνημα με ευρεία αποδοχή. Αυτό μας αποκαλύπτει άλλο σχετικό δημοσίευμα: «Μια νέα μόδα που θέλει έφηβους (κι όχι μόνο) στη Ρωσία να ντύνονται με «τρίχωμα» ζώων, να φοράνε μάσκες με πρόσωπα σκύλων ή γατών, να γαβγίζουν ή να νιαουρίζουν έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των Αρχών. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Daily Mail, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι… επιθέσεις σε ανυποψίαστους περαστικούς, που πέφτουν θύματα σωματικής κακοποίησης. Η νέα αυτή τάση έχει κάμποσο καιρό που καθιερώθηκε στην Ρωσία, αλλά και σε πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, με πιο χαρακτηριστική την περίπτωση του Ουζμπεκιστάν. Εκεί, οι πολιτικοί με τη συνδρομή των Αρχών θέλουν να περάσουν νόμο που να απαγορεύει αυτού του είδους τις μεταμφιέσεις, καθώς έχει σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση στις επιθέσεις σε άλλους ανθρώπους, με πιο χαρακτηριστικά δαγκώματα αλλά και τραύματα από γρατζουνιές. Στο πλαίσιο της τάσης αυτής, οι έφηβοι τείνουν να μιμούνται τη συμπεριφορά των συμπαθέστατων κατά τα άλλα τετράποδων σε όλες της τις εκφάνσεις. Αυτό σημαίνει ότι κυκλοφορούν με λουρί, σαν δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς, περπατάνε στα τέσσερα και φυσικά γαβγίζουν ή νιαουρίζουν»[4]!
Και διευκρινίζεται στο ως άνω δημοσίευμα: «Το συγκεκριμένο κίνημα δεν είναι, πάντως, τωρινό. Κι αυτό γιατί έχουν εμφανιστεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 κιόλας άτομα που ντύνονταν με στολές που παρέπεμπαν σε τετράποδα, συνήθως σκύλους ή γάτες, προκειμένου να έχουν πιο ιδιαίτερες ερωτικές επαφές με ομοϊδεάτες τους. Σύμφωνα με τους καλά γνωρίζοντες, η συγκεκριμένη κοινότητα έχει συγκεντρώσει και πιο πρόσφατα τα φώτα της δημοσιότητας επάνω της για λάθος λόγους, όταν ένα μέλος της έκανε επίθεση σε έναν περαστικό σε παραλία της Καλιφόρνιας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ανάλογα με τη στολή που επιλέγει κάποιος να βάλει, αντικατοπτρίζει και στοιχεία του χαρακτήρα του. Για παράδειγμα, όσοι επιλέγουν στολές αλεπούς δείχνουν ότι έχουν την τάση και την… κλίση σε πιο πονηρές και σκανδαλιάρικες επιλογές»[5]!
Το πλέον συνηθισμένο φαινόμενο είναι να θεωρούνται πλέον τα κατοικίδια ως μέλη των οικογενειών και το χειρότερο, ως ισοδύναμα με τα παιδιά μας, όπως είπε στους ΝΥΤ ο Τζέιμς Σέρπελ, ομότιμος καθηγητής ηθικής και καλής μεταχείρισης των ζώων στη Σχολή Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια. «Το πρόβλημα είναι ότι οι σκύλοι και οι γάτες δεν είναι παιδιά και οι ιδιοκτήτες γίνονται όλο και πιο προστατευτικοί και περιοριστικοί. Έτσι τα ζώα δεν είναι σε θέση να εκφράσουν τη δική τους σκυλίσια και γατίσια φύση όσο ελεύθερα θα μπορούσαν»[6]. Με άλλα λόγια, ο σύγχρονος αποστατημένος και πνευματικά αποπροσανατολισμένος άνθρωπος, με την άρρωστη αντίληψή του για τον εαυτό του και τα ζώα, καταντά στην ουσία τυραννικός και βασανιστικός για τα συμπαθή τετράποδα: «Το πρόβλημα είναι ότι οι σκύλοι και οι γάτες δεν είναι παιδιά και οι ιδιοκτήτες γίνονται όλο και πιο προστατευτικοί και περιοριστικοί. Έτσι τα ζώα δεν είναι σε θέση να εκφράσουν τη δική τους σκυλίσια και γατίσια φύση όσο ελεύθερα θα μπορούσαν», τόνισε ο καθηγητής Τζέιμς Σέρπελ[7].
Δεν παραβλέπουμε επίσης και το φρικώδες διαστροφικό πάθος της κτηνοβασίας, το οποίο είναι τρομακτικά διαδεδομένο στον δυτικό κόσμο, αφού μόνο στην Γερμανία είναι οργανωμένη σε ένωση, η οποία αριθμεί περισσότερα από 700.000 άτομα! Μάλιστα μέσα στον άκρατο δικαιωματισμό, απαιτούν το «δικαίωμα» της «ελεύθερης επιλογής» τους, του «αυτοπροσδιορισμού» τους να συνουσιάζονται νόμιμα με τα ζώα, αδιαφορώντας για το μαρτύριο των άτυχων αυτών υπάρξεων!
Όταν κάνουμε λόγο για αποκτήνωση του ανθρώπου δεν έχουμε σκοπό να μειώσουμε τα ζώα, τα οποία είναι και αυτά πλάσματα του Θεού και εξυπηρετούν το σχέδιο της θείας δημιουργίας, αλλά να φανερώσουμε το μέγεθος της κατάπτωσής του. Αγαπούμε, πρέπει να αγαπούμε τα ζώα, να τα προστατεύουμε, να απολαμβάνουμε την συντροφιά τους και την αγάπη τους για μας. Να τα χρησιμοποιούμε για την εξυπηρέτησή μας, σύμφωνα με την φύση τους και την χρησιμότητά τους. Να προασπίζουμε τα δικαιώματά τους. Αλλά ως εκεί! Να μην υπερβαίνουμε τα φυσικά μας όρια με εκείνα!
Περαίνουμε την ανακοίνωσή μας με την παρατήρηση, ότι η πραγματική μας καταξίωση ως ανθρώπινα όντα και πρόσωπα πραγματοποιείται στο θείο πρόσωπο του δι’ ημάς Ενανθρωπήσαντος Υιού και Λόγου του Θεού, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Του «Νέου Αδάμ», ο Οποίος καταδέχτηκε να γίνει άνθρωπος, για να κάνει ξανά τον πεσμένο στην αμαρτία άνθρωπο, και πάλι αληθινό άνθρωπο, πρόσωπο, πνευματική οντότητα. Να τον ανασύρει από τον βόρβορο της αμαρτίας, να τον αποσπάσει από την αιχμαλωσία των παθών και να τον κάνει ξανά πρόσωπο, κατ’ εικόνα του Θείου Δημιουργού του. Να του δώσει ξανά και τη δυνατότητα της ομοίωσής του προς Αυτόν, δηλαδή της δυνατότητας να γίνει θεός κατά χάριν. Αυτός που μισεί τον άνθρωπο είναι ο «απ’ αρχής ανθρωποκτόνος» (Ιωάν.8,42) διάβολος και πασχίζει να τον απομακρύνει από αυτόν τον υπέρτατο στόχο, με το να τον υποδουλώνει στα πάθη, να τον αποκτηνώνει, να τον ταυτίζει με τα ζώα, τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα της πνευματικής ανέλιξης και της θεώσεως!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών
[1] https://amethystosbooks.blogspot.com/2023/06/specie-roberto-pecchioli.html
[2]https://www.news.gr/kosmos/paraxena/article-wide/266904/ki-omos-yparhoyn-anthropoi-poy-ntynontai-kai-feront.html
[3]https://www.athensvoice.gr/viral/trending-now/851177/furries-ti-sumvainei-me-ta-paidia-pou-dunodai-zoa/
[4] https://www.enikos.gr/international/anatrichiastikes-eikones-efivoi-ntynontai-zoa-kai-antigrafoun-ti-syberifora-tous-epitithentai-kai-dagkonoun-athoous-perastikous-foto-kai-vinteo/2244850/
[5] Όπου ανωτέρω
[6]https://www.protagon.gr/apopseis/mipws-vlaptei-ta-katoikidia-na-ta-eksanthrwpizoume-44342962167
[7] Όπου ανωτέρω