Διευκρινίσεις από τον Σεβασμιώτατο για τον Πατέρα Γεώργιο Δορμπαράκη

Διευκρινίσεις από τον Σεβασμιώτατο για τον Πατέρα Γεώργιο Δορμπαράκη

᾿Εν Πειραιε τ 29 ανουαρίου 2013


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

 

Κραταιά πίστις τν γίων καί Θεοφόρων Πατέρων καί λης τς γιοπνευματικς παραδόσεως τς Μις, γίας, Καθολικς καί ποστολικς κκλησίας εναι τι κκλησία σώζει καί δέν σώζεται ς καί τι εναι Χριστοκεντρική καί χι εροκρατική μέ τόν πίσκοπον ες τύπον καί τόπον Χριστο καί μέ τό πολίτευμα Ατς Συνοδικόν καί εραρχικόν. ,τιδήποτε τερον πού κούγεται κατά καιρούς καί ποχάς ποτελε οστρηλατημένην εσήγησιν το βυθίου δράκοντος, το ρχαίου πτερνιστο πού πιδιώκει τήν σύγχυσιν καί τήν πόκλισιν πό τό δόγμα καί τό πολίτευμα τς κκλησίας. Διϊστορικό παράδειγμα πολυειδής κπτωσις το λεγομένου προτεσταντικο κόσμου ες τόν ποον κάθε νθρωπος συνιστ καί «μίαν θρησκευτικήν κοινότητα». Τά νωτέρω ατονόητα δυστυχς λλείπουν πό τά κείμενα τόσον τν πογραψάντων τήν «κκλησιν» διά τήν πρώην . Μονήν Μεταμορφώσεως το Σωτρος Σκάλας Ναυπάκτου, ς καί τήν δύναμον νταπάντησιν ες τήν δόκιμον καί μπεριστατωμένην πάντησιν το οκείου εράρχου Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί γίου Βλασίου κ.κ. εροθέου ς καί τήν «Διαμαρτυρία γιά μία πισκοποκή αθαιρεσία». Ο πογράψαντες τά νωτέρω κείμενα χωρίς διάκρισιν, χωρίς γνσιν, χωρίς ρευναν τν πραγματικν περιστατικν προδήλως παρεβίασαν τήν ντολήν το Δομήτορος τς κκλησίας Κυρίου «μή κρίνετε τήν κατ’ψιν, λλά τήν δικαίαν κρίσιν κρίνατε» (ω. Ζ΄24) νέλαβαν ατοκλήτως καθήκοντα εσαγγελικο λειτουργο, δικαστικο συμβουλίου καί ες πρτον καί τελευταον βαθμόν δικαστηρίου καί πεφάνθησαν: «Η δημόσια αυτή διαμαρτυρία μας δεν στοχεύει στην αποκατάσταση του π. Γεωργίου Δορμπαράκη στην ενορία του, κάτι που ο ίδιος άλλωστε μάς απέκλεισε υπό τις κρατούσες σήμερα συνθήκες. Αποσκοπεί όμως στη ευαισθητοποίηση του πληρώματος της Εκκλησίας, του ιερού κλήρου, αλλά και των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών απέναντι σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και εξουσιαστικής βίας, τα οποία (περιττό να το τονίσουμε) δεν γίνονται πλέον ανεκτά από τους πιστούς όπως στο παρελθόν. Ιδίως μεσω της θεολογικής ανανέωσης των τελευταίων δεκαετιών έγινε φανερό πλέον πως τέτοιες πρακτικές υποσκάπτουν αυτή καθ’ εαυτή την φύση της Εκκλησίας και του σωστικού μηνύματός της. 

Η ευχή και η προσευχή μας είναι να χρειάζονται στο εξής όλο και λιγώτερες παρεμβάσεις οι οποίες θα στοχεύουν στο να εμποδίσουν και να αναιρέσουν ενέργειες που διαταράσσουν την Εκκλησία και παραχαράσσουν το ορθόδοξο φρόνημα». (Διαμαρτυρία γιά μιά πισκοπική αθαιρεσία).

πευθυνόμενος ες τό ασθημα δικαίου καί κανονικς τάξεως το γιωτάτου καί εαγος Κλήρου, τν μοναχικν ταγμάτων καί το φιλοθέου λαο τς γιωτάτης μν κκλησίας παραθέτω τά νομικά καί κανονικά στοιχεα διά τήν προσαπτομένην κρίτως ες τήν λαχιστότητά μου δθεν πισκοπική αθαιρεσία κ τν ποίων συνάγεται βιάστως τι τά πραγματικά περιστατικά πού ναφέρονται εναι ωλα, βάσιμα καί νεπέρειστα. Νόμος 590/1977 Περί Καταστατικο Χάρτου τς κκλησίας τς λλάδος ες τό ρθρον 37 δαφ. 7 διαλαμβάνει τι: «7. Τακτικς φημέριος μετατίθεται: α) τ ατήσει του, β) ποφάσει τς Δ.Ι.Σ. μετ τιολογημένην πρότασιν το οκείου ρχιερέως, το συνολικο ριθμο τν οτωσι μετατιθεμένων ν κάστ Μητροπόλει μ δυναμένου ν περβ τος τρες κατ᾿ τος, δι δ τν ερν ρχιεπισκοπν θηνν τος δέκα κα γ) λόγ ποινς πιβαλλομένης τελεσιδίκως π το Συνοδικο Δικαστηρίου κατ τ εδκώτερον ν τ νόμ περ κκλησιαστικν Δικαστηρίων ριζόμενα». πομένως Αδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος κ. Γεώργιος Δορμπαράκης, τακτικός φημέριος το . Ναο γίας Παρασκευς Ν. Καλλιπόλεως Πειραις μόνον μέ ναν κ τν ς νω τρόπων το δυνατόν νά ποχωρήση κ τς τακτικς φημεριακς ατο θέσεως, περ καί γένετο ς προκύπτει κ τν κατωτέρω πηρεσιακν γγράφων ταυταρίθμου ατήσεως πό 11/1/2013 το π. Γεωργ. Δορμπαράκη καί το π’ ριθμ. 84/11.1.2013 ποδεκτηρίου γγράφου το Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος καί λμυρο κ.κ. γνατίου, γεγονός πού μολογεται φελς πό τό κείμενον τς λεγομένης «διαμαρτυρίας» διά τς ναφορς «παρά τό γεγονός τι τυπικά μφαίνεται σάν ατημά του νά λάβ πολυτήριον. λήθεια εναι τι ξαναγκάσθηκε νά τό κάνει πειδή το ζητήθηκε καί γιά νά μήν παραμείνει πό τήν σοβαρή δυσμένεια το Μητροπολίτη».

Κατά τόν εφυέστατον φερόμενον συγγραφέα τς «διαμαρτυρίας» ες θέματα διοικήσεως καί κανονικς τάξεως τυπικότης δέν διασφαλίζει καί δέν ποδεικνύει τήν οσίαν. Εναι φαιδρόν νά γράφεται καί νά πογράφεται πό ξαιρέτους δελφούς τι Κληρικός μέ πολυετ διακονίαν ν τ κκλησί ποχωρε δθεν τς θέσεώς του «πειδή το ζητήθηκε καί γιά νά μήν παραμείνη πό τήν σοβαρή δυσμένεια το Μητροπολίτη». Μήπως . Μητρόπολις Πειραις εναι διοκτησία το Μητροπολίτου καί φημερικαή θέσις το τακτικο φημερίου περιουσιακόν του δικαίωμα, στε νά διορίζη καί νά πολύη κατά τό δοκον ταν εναι σαφέστατος Νόμος περί Καταστατικο Χάρτου καί πς Κληρικός δύναται νά πευθυνθ διά τυχόν δικοπραγία το οκείου ρχιερέως ες τήν νωτάτην κκλησιαστικήν ρχήν τήν εράν Σύνοδον τς κκλησίας τς λλάδος κατ’ ρθρον 55 δαφ. 1 καί 2; Τό τραγικόν τς ποθέσεως εναι τι κουσία ποχώρησις κ τς . Μητροπόλεως Πειραις καί νταξις ες τήν . Μητρόπολιν Δημητριάδος καί λμυρο το π. Γεωργίου Δορμπαράκη, πως προκύπτει κ τν νωτέρω γγράφων καί τν σχυουσν νομικν καί κανονικν διατάξεων χαρακτηρίζεται ες τό κείμενον τς «διαμαρτυρίας» ς «αφνίδια πόφαση το Μητροπολίτη χωρίς στω μιά προσωπική κρόαση προηγουμένως». Αθαιρέτως δηλαδή καί χωρίς γνσι τν πραγματικν περιστατικν χαρακτηρίζεται σύστασις πό ρμοδίου πηρεσιακο προσώπου πρός τόν τότε Κληρικόν τς . Μητροπόλεως Πειραις π. Γεώργιον Δορμπαράκην τι συνυπέγραψε να κείμενον πού φερα ες τήν κκλησιασικήν διοίκησιν τέρας . Μητροπόλεως, τς . Μ. Ναυπάκτου, καί ες τάς πί δύο τολάχιστον δεκαετίας κανονικάς καί διοικητικάς ποφάσεις τν συνοδικν ργάνων, τόσον τς ΔΙΣ, σον καί τν συνοδικν δικαστηρίων δίχα ρεύνης, γνώσεως καί πισταμένης μελέτης το τεραστίου γκου τς θλιβερς ατς ποθέσεως ξισώνων τούς πό τς κκλησίας τεθέντας πό πιτίμιον κοινωνησίας μέ τά νώτατα συνοδικά ργανα διοικήσεως Ατς καί τόν μολογητήν καί βαθυνούστατον θεολογικόν γίγαντα Μητροπολίτην Ναυπάκτου καί γ. Βλασίου κ.κ. ερόθεον, το ποίου α 500 θεολογικαί συγγραφαί πλουτίζουν τήν θεολογικήν γραμματείαν, ντιμετωπίζουν πατερικς καί ποτελεσματικς τάς κακοδοξίας το Μητροπολίτου Περγάμου κ.κ. ωάννου, τήν μεταπατερικήν λύμην καί τίς κενοφωνίες τν μεταφράσεων τν λειτουργικν κειμένων, χουσαι μεταφρασθε καί ες 26 γλώσσας τς φηλίου.

Εναι ξόχως ποκαλυπτική το λου θέματος ναφορά τς «διαμαρτυρίας»: « δημόσια ατή διαμαρτυρία μας δέν στοχεύει στήν ποκατάσταση το π. Γεωργίου Δορμπαράκη στήν νορία του, κάτι πού διος λλωστε μς πέκλεισε πό τίς κρατοσες σήμερα συνθκες»(!!!) πού ποδεικνύει πασιδήλως τι οκειοθελς πεχώρησε κ τς . Μητροπόλεως ερημένος Κληρικός πειδή θεώρησε αυτόν δθεν θιχθέντα κ τς πισημάνσεως τς κανονικς καί κκλησιολογικς σφαλμένης του νεργείας. Καί διά νά ποδειχθ ες πάντας λήθεια πού στρεβλώνεται μέ τό νωτέρω κείμενο παναλαμβάνεται δημοσί πρόσκλησις πού πηυθύνθη ες τόν Αδεσιμ. π. Γεωργ. Δορμπαράκην δι’ ννίων νοριτν του πού πεσκέφθησαν τήν . Μητρόπολιν νά πανέλθη ες τήν φημεριακήν ατο θέσιν ες τήν . Μητρόπολιν Πειραις.

σον φορ ες τόν φερόμενον ς συντάκτην καί διακινητήν τς νωτέρω διαμαρτυρίας Αδεσιμ. Πρωτοπρ. κ. Βασίλειον Θερμόν, φημέριον . Ναο Παμμεγ. Ταξιαρχν Σχηματαρίου Βοιωτίας καί κληρικόν τς . Μητροπόλεως Θηβν καί Λεβαδείας, ς φέρεται κ τς δημοσιευθείσης προσκλήσεώς του διά τήν πογραφήν τς ς νω «διαμαρτυρίας» ες τήν στοσελίδα http://efhmeris.blogspot.gr/2013/01/blog-post_2015.html ρωτται δημοσίως εχε τήν σχετικήν ελογίαν καί κανονικήν δειαν το Ποιμενάρχου ατο Σεβ. Μητροπολίτου Θηβν καί Λεβαδείας κ.κ. Γεωργίου διά νά μπλακ ες τήν διοίκησιν τέρας . Μητροπόλεως καί νά χαρακτηρίση κανονικάς νεργείας ς «φαινόμενα αθαιρεσίας καί ξουσιαστικς βίας»;

Κηδομένη . Μητρόπολις Πειραις το κύρους τν . Κανόνων καί τς ν τ κκλησί κανονικς τάξεως προσεπιδηλο πρός τόν ερημένον κληρικόν τι το παρέχεται τριήμερος προθεσμία πό τς σήμερον να ποβάλη γγράφως πρός τόν οκεον ατο Ποιμενάρχην τήν κανονικήν του μεταμέλειαν διά τάς φερομένας ς διαπραχθεσας π’ ατο δικοπραγίας α. τς φατρίας, β. τς τυρείας καί γ. δεινοτάτου σκανδαλισμο τς συνειδήσεως τν πιστν διά κανονικά δικήματα σαφς προβλεπόμενα καί ρητς τιμωρούμενα πό τν Θείων καί ερν Κανόνων ΙΗ΄ τς Δ΄ Οκουμ. Συνόδου, ΛΔ΄ τς ΣΤ΄ Οκουμ. Συνόδου, ΝΗ΄ τν γ. ποστόλων διότι λλως παρερχομένης πράκτου τς νωτέρω προθεσμίας θά σκηθον α πό τν ερν κανόνων καί τν νόμων το κράτους προβλεπόμεναι νέργειαι κατά τάς διατάξεις τν ρθρων 7, 8 καί 100 το Νόμου 5383/1932 Περί κκλησιαστικν Δικαστηρίων καί τς πρό ατν διαδικασίας ς τίθενται καί σχύουν κατά τά σαφς προβλεπόμενα πό τς παραγρ. 1 το ρθρου 44 το Νόμου 590/1977 Περί Καταστατικο Χάρτου τς κκλησίας τς λλάδος. πισημειοται δέ τι φίσταται συντρέχουσα ρμοδιότης το πισκοπικο Δικαστηρίου τς . Μητροπόλεως Πειραις ν προκειμέν κατά τάς διατάξεις το ρθρου 7 το νωτέρω νόμου διότι τά φερόμενα ς τελεσθέντα κανονικά παραπτώματα διά το διαδικτύου τελέσθησαν καί ντός τς κανονικς δικαιοδοσίας τς . Μητροπόλεως Πειραις φ’ σον τό διαδίκτυον λειτουργε καί ντός ατς.

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ

 

MHTROdhmhtriados01  MHTROdhmhtriados02