Ακολουθεί συνέντευξη που ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας παραχώρησε στον κ. Αλέξανδρο Κολλιόπουλο εκδότη του “Εκκλησιολόγου“.
Έχουμε σήμερα την μεγάλη ευλογία από τον Πανάγαθο Θεό να φιλοξενούμε στις στήλες του “Εκκλησιολόγου” συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ που παραχώρησε στον κ. Αλέξανδρο Κ. Κολλιόπουλο εκδότου της εφημερίδος.
Σεβασμιώτατε, στην Θεία Λειτουργία επί τη 34η επετείω Επανακομιδής του Σταυρού του Αγίου Ανδρέου στον τόπο του μαρτυρίου του την Πάτρα, μιλήσατε για τρία από τα μηνύματα που απορρέουν από τη βιωτή του Αγίου. Θα θέλαμε περιληπτικά να μας τα αναφέρετε και πάλι προς πνευματική ωφέλεια των πιστών.
Εκ προοιμίου ευχαριστώ για την ευκαιρία και δυνατότητα της καταθέσεως των ταπεινών μου θέσεων. Μετά πολλής ευγνωμοσύνης προς τον πεπνυμένον οιακοστρόφον και πολυτάλαντον Ποιμενάρχην Σας Σεβ. Μητροπολίτην Πατρών κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΝ αξιώθηκα της ευλογίας να προσέλθω ταπεινός προσκυνητής στον Πρωτόκλητο Απόστολο και έφορο και πολιούχο Πατρών Άγιο Ανδρέα και να αισθανθώ την αείζωο χάρη του μαρτυρικού του λειψάνου και του μαρτυρικού του Σταυρού.
Η κραταιά αγάπη και η ανυπόκριτος ευγένεια του Μητροπολίτου Σας μου παρείχε την δυνατότητα να απευθύνω ορισμένους ταπεινούς λόγους στο σώμα της Εκκλησίας αναφερόμενος σε τρία μηνύματα που απορρέουν από το σταυροαναστάσιμο βίωμα του Πρωτοκλήτου των Αποστόλων.
Το πρώτο η μεταφυσική των πράξεων που αποτελεί την δυναμική έκφραση της νομοτέλειας και της ανθρώπινης αιωνίου διαστάσεως.
Το δεύτερο η γνησιότης και αυθεντικότης του μηνύματος του Πρωτοκλήτου «ευρήκαμε τον Μεσσία» που αποδεικνύεται και προσυπογράφεται με το μαρτυρικό του αίμα που επότισε τον τιμιώτατο Σταυρό Του και το τρίτο η Αποστολικότης της Εκκλησίας μας που αποτελεί το εχέγγυο της σωτηρίας μας διότι μας εμβαπτίζει εις την μαρτυρία και το μαρτύριο των «αυτοπτών και υπηρετών του Λόγου».
Σεβασμιώτατε, η Εκκλησία στη συγκυρία τη σημερινή υπηρετεί το λαό με συσσίτια. Είσθε ευχαριστημένος με την προσπάθεια αυτή; Κατά πόσο εξαντλείται η αποστολή της Εκκλησίας.
Η αποστολή της Εκκλησίας είναι κατά τον ιερό Γρηγόριο τον Θεολόγο «αρπάσαι ψυχάς και δούναι Θεώ» δηλ. η εγχρίστωση και η θέωση του ανθρωπίνου προσώπου, η υπέρβαση της φθοράς και του θανάτου, με ένα λόγο η Ανάσταση.
Η Εκκλησία δεν είναι Υπουργείο Κοινωνικών Υπηρεσιών αλλά από την κοινωνία της με τον ζώντα Θεό απορρέει ως γεγονός η μετοχή στην θλίψη και τον πόνο των εμπεριστάτων και η αγάπη που πηγάζει από τον άκτιστο και Πανάγιο Θεό, ο Οποίος κατά τον θεσπέσιο Ευαγγελιστή Ιωάννη «αγάπη εστί».
Συνεπώς η κούφιση των εν ανάγκαις αποτελεί ουσιώδη προϋπόθεση και απόδειξη αλληλοπεριχωρήσεως εντός του σώματος της Εκκλησίας κατά την μεγαλειώδη ρήση του Αδελφοθέου Ιακώβου «πίστις άνευ έργων νεκρά εστί».
Σεβασμιώτατε, έχετε γράψει και έχετε μιλήσει και κατά του Ισλαμισμού και κατά του Σιωνισμού και κατά του Μαρξισμού και κατά του καπιταλισμού. Ποια είναι η δύναμη που σας εμπνέει και διατυπώνετε αδιάσειστα επιχειρήματα εναντίον τους και ποια τα «όπλα» που χρησιμοποιείται;
Η δομή της Εκκλησίας μας ως σώματος Χριστού καταλύει κάθε –ισμό. Κάποιος που συνειδητά είναι εντεταγμένος στην Εκκλησία με την πάροδο του χρόνου ενστερνίζεται ότι κάθε ανθρώπινο δημιούργημα υλικό ή πνευματικό επειδή κατασκευάζεται από φθαρτό και ατελή δημιουργό, τον άνθρωπο, φέρει εντός του και τα σπέρματα της φθοράς και του τέλους, ενώ μόνο ο,τι εμβαπτίζεται στο αείζωο πυρ της Αναστάσεως που διατηρεί άσβεστο η Εκκλησίας μας αφθαρτοποιείται και υπερβαίνει τα στενά όρια του χώρου και του χρόνου επεκτεινόμενο στο επέκεινα.
Συνεπώς σχετικά με αυτά τα συστήματα που ως ανθρώπινες επινοήσεις έδωσαν την ελπίδα ότι μπορούν να συμβάλουν στην πρόοδο του πολιτισμού τραγικά απεδείχθη με τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως των Ναζί και τα Γκουλάγκς του Σταλινισμού η πνευματική τους γυμνότητα, η πλασματική αίσθηση ασφάλειας, έτσι ώστε η ανεστιότητα των ανθρώπων να συνεχίζεται και η ανάγκη για υπέρβαση του θανάτου να μην ικανοποιείται.
Την Ανάσταση μέσα στην Εκκλησία την εγγυώνται ο Αναστάς Δομήτωρ Της και η αναστημένοι δι’ Αυτού Άγιοί Της.
Εμείς λοιπόν οι αγωνιζόμενοι ατελώς και αναξίως τη μόνη δύναμη που μπορούμε να αντλήσουμε είναι από τους Αγίους και Μάρτυρές μας και επόμενοι αυτών να προσπαθούμε να εναρμονίζουμε το λόγο και το βίωμά μας με το φως της ζωής τους.
Σεβασμιώτατε, είσθε κατά της ανέγερσης τεμένους στην Αθήνα, επειδή αυτό θεσμοθετεί το Ισλάμ. Τι εννοείτε όταν λέτε «Θεσμοθέτηση του Ισλάμ», αφού χώροι του Ισλάμ υπάρχουν πολλοί.
Το Ισλάμ για τον νομικό, πνευματικό και θρησκευτικό πολιτισμό της Ευρώπης αποτελεί στην πραγματικότητα καταστροφική λατρεία και ασύμβατη κοσμοθεωρία.
Αυτό κατανόησαν στην μακρυνή χώρα του Ανατέλλοντος ηλίου, την Ιαπωνία, και απαγορεύεται ως θρησκευτική παραδοχή. Πρόκειται για ψευδοθρησκεία επιβίωση του αρχαίου Αρειανισμού που επιπλέον αποθεώνει τον ιερό πόλεμο (Τζιχάντ) και απολυτοποιεί το πίστευμά της με το πρόταγμα της ακόμη και διά της βίας εξαφάνισης κάθε θρησκευτικής ετερότητας.
Το Ισλάμ έχει πληγώσει στην πρόσφατη ιστορία τόσο βάναυσα το Γένος και την Πατρίδα μας, που κάθε οικογένεια έχει στην ρίζα της πρόγονο που προσέφερε το μαρτυρικό του αίμα για την στερέωση, την ιστορική μας επιβίωση και την διατήρηση της αυτοσυνειδησίας μας.
Από την άλλη πλευρά ο αποδεκατισμός του Ελληνισμού από τους μουσουλμάνους στις αρχέγονες κοιτίδες του της Κων/πολης και της Μ. Ασίας, ο διαρκής διωγμός του αειφεγγούς Φαναρίου του Γένους μας, οι βεβηλωμένες Εκκλησίες μας που μετατρέπονται ακόμα και σήμερα σε τεμένη, ο απηνής διωγμός των Χριστιανών στην Μ. Ανατολή και παράλληλα η παρούσα αδράνεια και εγκληματική ανεκτικότητα των Αρχών στην πατρίδα μας και την Ευρώπη έναντι των μουσουλμάνων που επειχειρούν μια νέα κατάκτηση και αλλοίωση της δημογραφικής συνθέσεως του τόπου μας δεν παρέχουν κανένα εχέγγυο σωστής λειτουργίας τεμένους, που θα παραμείνει λατρευτικός χώρος και όχι προπαγανδιστικό βήμα του πανισλαμισμού και του νεοοθωμανισμού.
Ταυτόχρονα η αναγνώριση από την έννομη τάξη της χώρας του Ισλάμ ως θεσμού δικαίου με την ανίδρυση ΝΠΔΔ εν μέσαις Αθήναις αναπόδραστα θα οδηγήσει στην de facto και de jure στρεβλή πολυπολιτισμικότητα που επιδιώκουν εθνομηδενιστικοί πολιτικοί κύκλοι και εν συνεχεία στην ουδετερόθρησκη πολιτεία και στην κατάργηση των συνταγματικώς προβλεπομένων σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας.
Σεβασμιώτατε, δέχεσθε την ελευθερία ως δώρο θεόσδοτο. Γιατί καταδικάζετε την ελεύθερη επιλογή συντρόφου και το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης;
Θεολογικά και ανθρωπολογικά η μετατροπή ενός ανθρωπίνου προσώπου σε χρηστικό αντικείμενο αποτελεί κακούργημα διότι μεταβάλλει τον άνθρωπο σε ιδιοτελές και εγωπαθές εμπόρευμα, κατά κανόνα μιάς χρήσεως.
Επομένως η Εκκλησία που φείδεται της αξιοπρεπείας και της ελευθερίας του ανθρωπίνου προσώπου καταδικάζει τη δυνατότητα ή την επιλογή να ζήσει κάποιος με έναν άλλο άνθρωπο εκτός γάμου αλλά και την επίσημη θεσμοθέτηση ενός άτυπου «εναλλακτικού» γάμου.
Κατά τον μεγαλειώδη ορισμό του Μοδεστίνου ο γάμος ορίζεται ως «συγκλήρωσις του βίου παντός» και κατά την ορθόδοξη ανθρωπολογία ως ανάληψις του ετεροφύλλου προσώπου και ως ολοκλήρωσις της ανθρωπίνης προσωπικότητος.
Οποιαδήποτε σχέση που μεταβάλλει τον άνθρωπο σε χρηστικό αντικείμενο δεν μπορεί να περιβληθεί το μανδύα του γάμου και στην συνέχεια να έχει και τα επακόλουθα της ιερότητός του όπως κληρονομιά, υιοθεσία κλπ.
Στην προσπάθεια λοιπόν απομείωσης-έκπτωσης του πανανθρώπινου αυτού υπερπολιτισμικού θεσμού και στην πράξη μεταβολής του ιερού μυστηρίου του γάμου που καθιστά τον νυμφίο και την νύμφη συνδημιουργούς του Δημιουργού-Θεού και συνεχιστές του έργου Αυτού και στη μετατροπή του σε απλή γραφειοκρατική υπόθεση δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε, αφού οδηγεί την κοινωνία σε άκριτη αποδοχή και ενσωμάτωση εκφυλιστικών κοινωνικών δομών, τις οποίες αν δεχθεί και ενσωματώσει, αναπόδραστα στο μέλλον θα μετανοήσει φρικτά.
Σεβασμιώτατε, σας «τρομάζει» ή σας είναι αδιάφορο ο χωρισμός Κράτους Εκκλησίας;
Ο ενδεχόμενος χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους που στην ουσία είναι χωρισμός Εκκλησίας και Έθνους γιατί με το ισχύον Σύνταγμα έχει συντελεσθεί ο χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους με τους γνωστούς διακριτούς ρόλους δημιουργεί βάσιμους προβληγματισμούς κυρίως για την τύχη του Κράτους, της πολιτικής εξουσίας, για το πόσο ακόμη θα απανθρωποποιηθεί εάν συμβεί αυτό.
Οι σχέσεις συναλληλίας Εκκλησίας και Κρατικής εξουσίας μυστικά μεταγγίζει από τον Εκκλησιαστικό Οργανισμό στον θεσμό του κράτους μερίδα ευλογίας και χάριτος του Θεού που προκαλείται διά της ευχής της Εκκλησίας.
Τρόπον τινά η σχέση αυτή είναι παράλληλη με την σχέση σώματος και ψυχής. Φανταστείτε λοιπόν το Κράτος-Σώμα αποξενωμένο από την φυσική του ενότητα με την Εκκλησία-Ψυχή του, να κυκλοφορεί άψυχο, άνευρο, νεκροζώντανο.
Τότε ο,τι νέο παράγει θα αποπνέει δυσωδία, περισσότερη (δια)φθορά, μεγαλύτερη φθαρτότητα και τελικά θάνατο.
Αυτό θα αποτελεί και έναν επί πλέον λόγο να απαξιωθεί έτι περισσότερο το Κράτος και να οδηγηθεί ακόμα μακρύτερα από το σκοπούμενο που είναι η διακονία του πολίτη.
Σεβασμιώτατε, γιατί κάποιος αξίζει να είναι Ορθόδοξος Χριστιανός;
Όπου να γυρίσει κανείς το βλέμμα σήμερα θα αντικρύσει πολύ κακό και πολλή ασχήμια.
Ο μέγιστος Ρώσσος διηγηματογράφος Φ.Μ. Ντοστογιέφσκυ ομολογεί σε μια προφητική του ρήση ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο.
Αν δεν συνειδητοποιήσουμε ότι ο κόσμος (στολίδι-ομορφιά) του κόσμου μας είναι ο Χριστός όπως προσφέρεται αληθινός και ακέραιος από την Εκκλησία μας και την δισχιλιετή παράδοσή της τότε όλο αυτό το οικοδόμημα του πολιτισμού, της προόδου και της εξέλιξης που δημιουργήσαμε φαντάζει σαν ένας νέος πύργος της Βαβέλ που υπενθυμίζει διαρκώς ότι η έπαρση και η αυτάρκεια μαθηματικώς οδηγούν στο βάραθρο της αποτυχίας και του κολασμού προσώπων και πράξεων.
Οι άνθρωποι σήμερα διψούν την αλήθεια αλλά η αλήθεια δεν αποτελεί ιδεοληψία ή υποκειμενική προσέγγιση αλλά πρόσωπο, τον Χριστό που ακαινοτόμητα και χωρίς προσθαφαιρέσεις προσφέρει σε κάθε ευχαριστιακή σύναξη το σώμα Του που είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Ορθόδοξη Εκκλησία των Αποστόλων και των Αγίων 9 Οικουμενικών Συνόδων.
Πηγή: ΡΟΜΦΕΑ