Μητροπολίτης Πειραιώς: Τα πάντα συναρτώνται με το υπέρτατο Μυστήριο της Ευχαριστίας, για αυτό και το Μυστήριο του γάμου τελείται σήμερα ως απόδειξη της Θείας Χάριτος

Μητροπολίτης Πειραιώς: Τα πάντα συναρτώνται με το υπέρτατο Μυστήριο της Ευχαριστίας, για αυτό και το Μυστήριο του γάμου τελείται σήμερα ως απόδειξη της Θείας Χάριτος

Στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πειραιώς Ιερούργησε χθες Κυριακή 31 Αυγούστου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο οποίος τέλεσε, κατά το βυζαντινό τυπικό εντός της Θείας Λειτουργίας, το Ιερό Μυστήριο του γάμου δύο νέων ανθρώπων της τοπικής μας Εκκλησίας, οι οποίοι «χέρι – χέρι, με αγάπη, με αλληλοπεριχώρηση, με στοργή, με πίστη ξεκίνησαν το μεγάλο ταξίδι για την ατελεύτητη αιωνιότητα», όπως χαρακτηριστικά είπε ο Σεβασμιώτατος.

Στον Μητροπολιτικό μας Ναό τελέστηκε η Ακολουθία του Όρθρου και στη συνέχεια δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, συνιερουργούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αχελώου κ. Νήφωνος, Βοηθού Επισκόπου και Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

Ο Σεβασμιώτατος Δοξολογώντας τον Πανάγιο Θεό που χαρίτωσε «δύο νέους βλαστούς της πίστεώς μας, τον Γεώργιο και τη Μερόπη, ώστε να αποβούν συνδημιουργοί στο έργο της ζωής μαζί Του», επεσήμανε πως «ζούμε το Μυστήριο της Εκκλησίας που αγκαλιάζει τα σύμπαντα και την ιστορία και όλη την ανθρωπότητα».

«Τα πάντα συναρτώνται με το υπέρτατο Μυστήριο της Ευχαριστίας, της κοινωνίας, δηλαδή, Θεού και ανθρώπου», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος, εξηγώντας πως «για αυτό και το Μυστήριο του γάμου τελείται σήμερα εδώ ως απόδειξη της Θείας Χάριτος».

Συνεχάρη τόσο τις οικογένειες από τις οποίες ανεβλάστησαν οι δύο αυτοί καρποί γεμάτοι από τα δώρα και τις αρετές της πίστεώς μας, όσο και τον πνευματικό τους πατέρα, πρωτοπρεσβύτερο Ιωάννη Παναγιώτου, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της τοπικής μας Εκκλησίας.

«Πρότυπό σας να είναι πάντοτε ο Χριστός, ο οποίος αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ενώσεώς σας και της κατ’ οίκων Εκκλησίας σας» είπε απευθυνόμενος στους δύο νέους ο Σεβασμιώτατος, ευχόμενος παράλληλα «χέρι – χέρι να εισοδεύουν στη Βασιλεία των Ουρανών».

Λίγο αργότερα, κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του, ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στο Ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας μίλησε, μεταξύ άλλων, για τη συνάντηση του ανθρώπου με το Θεό, αλλά και για την επιλογή ανάμεσα στην ύλη και την αιωνιότητα.

«Ο Θεός συνομιλεί με τον άνθρωπο και του προσφέρει χειραγωγία για να του χαρίσει όλο Του το ‘’είναι’’, όλη Του την ύπαρξη», είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος και αναφερόμενος στον «ευπατρίδη νέο ο οποίος ήταν Άρχων του Ισραήλ», σημείωσε πως επέλεξε «να γυρίσει την πλάτη στον Θεό. Να χαθεί μέσα στην ανωνυμία των αιώνων και του κόσμου».

«Η αιτία ήταν ότι είχε θεμελιώσει όλη του την ύπαρξη, όλη του τη ζωή, επάνω στα υλικά πράγματα. Ήταν, λέει, ‘’πλούσιος σφόδρα’’», υπογράμμισε και συνέχισε: «Είχε πολλά γήινα αγαθά. Και τα αντιπαρέβαλε, ο δυστυχής, με την πηγή των αγαθών, με την πηγή των Χαρίτων, με τον απόλυτο θησαυρό της ύπαρξης, τον Δημιουργό των απάντων. Και επέλεξε να θεμελιώσει τη ζωή του, την ύπαρξή του, την όλη του προοπτική επάνω στην ύλη, την άλογη και ασυνείδητη.

«Ο άνθρωπος αυτός δεν ήταν παραβατικός άνθρωπος. Ήταν ένθεος, πιστός. Τηρούσε τις εντολές του δεκαλόγου όπως με δύναμη ομολόγησε στον Χριστό», τόνισε στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζοντας, όμως, παράλληλα πως ουσιαστικά «δεν είχε κατανοήσει ότι όπου είναι ο θησαυρός, εκεί είναι και η καρδιά». Και συνέχισε: «Ο θησαυρός ο δικός του ήταν τα χρήματα και τα κτήματα, η ύλη. Εκεί θεωρούσε ότι εξασφαλίζεται». «Είχε μεταφυσικές αγωνίες αλλά δεν θυσίαζε ποτέ τα κτήματά του και τα χρήματά του». «Ήταν δεμένος επάνω, προσκολλημένος και γι’ αυτό έχασε τον αιώνιο θησαυρό. Πήρε τα δώρα και έχασε τον δωρητή». «Είχε τηρήσει τις εντολές. Ήταν πιστός άνθρωπος. Αλλά όταν του ετέθη το δίλημμα», «έφυγε και χάθηκε μέσα στην ιστορία των αιώνων. Γιατί ο Χριστός του έθεσε ένα δίλημμα ουσιαστικό που θέτει σε κάθε άνθρωπο ο Πανάγιος Θεός. Πού θεμελιώνεις τη ζωή σου. Επάνω στη ρέουσα πραγματικότητα της ύλης, των φθαρτών πραγμάτων ή στον αιώνιο δημιουργό της ζωής;».

«Θα ήτο ένας εκ των μαθητών του Χριστού». «Αιώνιος και διαχρονικός άνθρωπος. Και έγινε ένα άθυρμα, ένα σκουπίδι της ιστορίας. Κανείς δεν τον θυμάται, κανείς δεν τον μνημονεύει. Αλλά μάλλον αρνητικά τον αναφέρει ο ευαγγελικός λόγος, σαν αποτυχία του ανθρώπου να αποκτήσει την πληρότητά του και το μεγαλείο του», συμπλήρωσε.

«Όλοι μας βρισκόμαστε σε αυτό το κρίσιμο σταυροδρόμι των αποφάσεων», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας πως «όπου είναι ο θησαυρός είναι και η καρδιά. Εάν ο θησαυρός είναι η ύλη, το χώμα, η σάρκα, εκεί περιστοιχίζεται και ο ανθρώπινος λόγος. Εάν είναι ο ουρανός, τότε ο άνθρωπος αποβαίνει ουρανοπολίτης και αληθινά ένθεος».

Τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε «να επιλέξουμε τη σωστή στάση στην ιστορία της ζωής μας» και «να μη συμπνιγούμε στην προσκαιρότητα. Να μην θεωρήσουμε ότι ο όποιος θησαυρός είναι η εγγύηση της υπάρξεώς μας».

«Δεν είναι κακό να είναι κανείς πλούσιος. Δεν είναι αθέμιτο να έχει επιτυχίες στη ζωή του. Πτυχία, καλή εργασία, μια οικογένεια δομημένη, ευτυχισμένη. Ευλογίες είναι αυτά», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας, όμως, παράλληλα πως αυτό «δεν είναι ο σκοπός της ύπαρξης. Είναι τα μέσα για να φτάσουμε στον σκοπό που είναι η κοινωνία μας, η ένωση μας με τον Πανάγιο Θεό. Όχι για κάποια γήινα χρόνια, αλλά για την ατελεύτητη αιωνιότητα». «Εάν συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνει αιωνιότητα, θα συντριβούμε από την αναλήθεια των επιλογών μας», πρόσθεσε.

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ αναφέρθηκε στη χαρά των δύο νέων ανθρώπων που ένωσαν τη ζωή τους με το Ιερό Μυστήριο του Γάμου. «Σήμερα η Χάρις του Θεού μας έχει πλημμυρίσει με δώρα. Επάνω στην Αγία Τράπεζα είναι ο ίδιος ο Κύριος. Ο αιώνιος θησαυρός, αλλά και εδώ, μέσα στην Αγία Εκκλησία, έχουμε την έκκριση των δωρεών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος για «αυτό το νεανικό ζευγάρι που χέρι – χέρι, με αγάπη, με αλληλοπεριχώρηση, με στοργή, με πίστη ξεκινάει το μεγάλο ταξίδι για την ατελεύτητη αιωνιότητα. Ο ένας για τον άλλον στήριγμα και ενδυνάμωση μέσα στον ορθόδοξο χριστιανικό γάμο, στο μεγάλο Μυστήριο που ενώνονται οι δύο άνθρωποι ‘’εις σάρκα μία’’ και εις ψυχή μία».

«Η ευλογία του γάμου τους συνάπτεται με την Κατάθεση της Αγίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου», σημείωσε, τονίζοντας πως «υπό τη σκέπη της Παναγίας, εναποθέτουμε τα παιδιά μας και προσευχόμεθα η Χάρις της η αειφόρος, η ενέργεια και η μεσιτεία της να τα περισκέπει πάντα».

Ολοκληρώνοντας ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε πως «αυτά τα δύο παιδιά σε λίγο θα χορέψουν και πάλι τον χορό της αγάπης. Αλλά εκείνη τη στιγμή, ο χορός της αγάπης θα είναι με τον αγαπημένο Κύριο, τον αιώνιον Θεόν, δια του Μυστηρίου της Ιεροσύνης, την οποίαν από κοινού θα διακονήσουν και θα θεραπεύσουν προς δόξαν του ονόματός Του και προς διακονία όλων ημών». Τέλος, ευχήθηκε «η Χάρις του Αγίου Πνεύματος να ενώνει αρρήκτως τον Γιώργο και τη Μερόπη, να ευλογεί τη ζωή τους και να αγιάσει την πορεία τους και τον αγώνα τους».

Η εις Διάκονον Χειροτονία θα τελεστεί στις 25 Οκτωβρίου 2025, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πειραιώς.

Δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.