Προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ τελέστηκε το Σάββατο 14 και την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024 η ετήσια μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Ελευθερίου, στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου Καμινίων.
Το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου τελέστηκε ο πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ και συγχοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αχελώου κ. Νήφωνος, βοηθού Επισκόπου και Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, ο οποίος κήρυξε και το θείο λόγο.
Κατά την διάρκεια του πανηγυρικού Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος χειροθέτησε σε Αναγνώστη τον κ. Ιωάννη Μάγειρα, ο οποίος, όπως χαρακτηριστικά είπε ο Σεβασμιώτατος «εργάζεται τις Εκκλησιαστικές τέχνες με πολλλή έμπνευση». «Από το εργαστήριό του προσέρχονται στην οικουμένη έργα, προς Δόξαν Κυρίου, εκκλησιαστικής τέχνης και ευμορφίας». «Τα έργα του έχουν φτάσει σε όλη τη γη», πρόσθεσε ο Σεβασμιώτατος και σημειώνοντας πως έχει προσφέρει στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου «έργα πολυτίμητα και αγαθά», υπογράμμισε πως «σήμερα ο Πανάγιος Θεός» «εκπληρώνει, δια της Εκκλησίας, τον μύχιο πόθο του» ευχόμενος να έχει την δύναμη και τη Χάρη του Παναγίου Θεού.
Την Κυριακή το πρωί τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στη σημασία της πνευματικής μας προετοιμασίας για την μεγάλη εορτή της Γεννήσεως του Χριστού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ξεπεράσουμε τον υλισμό και να εστιάσουμε στην ουσία της χριστιανικής ζωής.
«Ο Κύριος γεννιέται μέσα στη απέραντη φτώχεια, γεννιέται σε ένα τόπο σκληρό». «Σε έναν χώρο καταυλισμού των ζώων, σε ένα σπήλαιο, σε ένα στάβλο, σε μια φάτνη γεννιέται και ανακλίνεται ο Βασιλέας των συμπάντων του κόσμου, με μια απερινόητη ταπείνωση και αγάπη. Γίνεται βρέφος, απαλό, ευάλωτο στην κακία και στο θάνατο», είπε αρχικά ο Σεβασμιώτατος και πρόσθεσε: «Αυτή την υπερμεγίστη εορτή μας ετοιμάζει η Εκκλησία, να υποδεχθούμε όχι με φαμφάρες, με πυροτεχνήματα, με βεγγέρες και με ρεβεγιόν, αλλά καθαρίζοντας τις καρδιές μας για να γεννηθεί μέσα τους ο Χριστός. Γιατί τότε μόνο τιμούμε τα Χριστούγεννα, όταν ο κάθε ένας και κάθε μία από εμάς, μεταβάλλονται, με τον προσωπικό τους πνευματικό αγώνα, σε φάτνη, για να γεννηθεί μέσα της ο Κύριος». «Γιατί η μόνη σχέσης που εγγυάται τη ζωή, είναι αυτή η σχέσης του Θεού με τον άνθρωπο, της μετοχής και της αγάπης», συμπλήρωσε.
Στην συνέχεια αναφερόμενος στην Ευαγγελική περικοπή του Ευαγγελιστού Λουκά, επεσήμανε πως οι καλεσμένοι του Δείπνου συμβολίζουν τους ανθρώπους που απορροφώνται από τις γήινες μέριμνες και χάνουν την πρόσκληση της Βασιλείας των Ουρανών.
Περιέγραψε τις χαρακτηριστικές δικαιολογίες που προέβαλαν οι καλεσμένοι της παραβολής: ο πρώτος είχε αγοράσει ένα χωράφι, ο δεύτερος πέντε ζευγάρια βοδιών και ο τρίτος είχε μόλις παντρευτεί. Εξήγησε ότι όλοι αρνήθηκαν την πρόσκληση, θεωρώντας πως οι γήινες υποχρεώσεις τους ήταν σημαντικότερες από τη συμμετοχή στη χαρά του Δείπνου.
«Η εργασία, η περιουσία, ακόμη και η οικογένεια είναι σημαντικά, αλλά δεν αποτελούν τον τελικό σκοπό της ζωής μας. Είναι μέσα για να πετύχουμε την ένωση με τον Θεό», είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας πως η προσκόλληση στα υλικά αγαθά δεν εξασφαλίζει την αιώνια ζωή.
Μιλώντας για τον τιμώμενο Άγιο Ιερομάρτυρα Ελευθέριο, ο οποίος σε ηλικία μόλις 20 ετών έγινε Επίσκοπος και θυσίασε τη ζωή του για την πίστη στον Χριστό εξήρε την πνευματική καθοδήγηση που έλαβε από την μητέρα του Αγία Ανθία, τονίζοντας πως το παράδειγμά των Αγίων αποτελούν πρότυπο για τη σημερινή κοινωνία, όπου οι νέοι συχνά χάνουν τον προσανατολισμό τους μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο πειρασμούς και υλισμό. Πρόσθεσε, επίσης, πως η ζωή του Αγίου δείχνει πως η πνευματική καθοδήγηση από την οικογένεια είναι καθοριστική για την ηθική και πνευματική πορεία των νέων. «Ο Άγιος Ελευθέριος κατανόησε πως η αληθινή αξία της ζωής δεν βρίσκεται στα υλικά αγαθά, αλλά στην αιώνια ένωση με τον Θεό», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος ο Σεβασμιώτατος, ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του προέτρεψε όλους για την συμμετοχή τους στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας , τονίζοντας με έμφαση πως αυτό είναι το «Μεγάλο Δείπνο» στο οποίο μας καλεί ο ίδιος ο Χριστός. «Το Άγιο Ποτήριο είναι η υπέρτατη πρόσκληση στο γάμο και στο Δείπνο της Βασιλείας. Ας την αποδεχτούμε για να έχουμε εμπειρία αυτής της χαράς που δεν έχει όρια» κατέληξε, ευχόμενος σε όλους Καλά και Ευλογημένα Χριστούγεννα.
Δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό από την Ακολουθία του Εσπερινού ΕΔΩ και από τη Θεία Λειτουργία ΕΔΩ.